måndag 9 april 2007

Dag 1 - Annandag påsk

Gårdagskvällen (efter Brothers & Sister såklart, guuud så bra det är) ägnades åt att surfa runt och kolla om det fanns andra i bloggvärlden som liksom jag jagar kilon. Och jodå visst gör det det. Inom kort kommer det att komma upp en förteckning här till höger över likasinnade som jag hittat som jag själv kommer att följa med spänning. Anna: jag kommer att följa dig också precis som jag skrev i min kommentar. Det är sååå mycket enklare att inte kämpa ensam.

Dagen idag har tillbringats på jobbet under förmiddagen, trots att det är röd dag är det så pass mycket att göra att det var tvunget. Och där har vi också en fälla när det gäller att äta nyttigt och äta rätt. Sena kvällar på jobbet, någon erbjuder sig att åka iväg och handla lite mat till oss som sitter kvar, det brukar ju inte bli sallad direkt om man säger så. Man kommer hem sent, ofta framåt midnatt och morgonen efter passar man på att sova så länge det bara är möjligt för att kompensera den sena kvällen innan och därmed får frukosten stryka på foten. För någon sådan hinns inte med när man sover för länge... En take away frulle senare (kanske från Espresso house eller varför inte stamstället McD) sitter man återigen på kontoret och pimplar kaffe och jobbar häcken av sig. I bästa fall hinner man med en kvarts lunch och på eftermiddagen sjunker blodsockret och en liten daim eller dyl från godiskorgen slinker mer än gärna ner i magen... Å så där rullar det på... Å så till sist rullar även jag...

Men idag är ju första dagen på mitt nya liv så frukosten idag (även om jag inte hann med att inta den hemma vid köksbordet) bestod av en VV drickyogurt med jordgubbssmak. Lite kaffe naturligtvis och så en massa vatten. Kl 13 åkte jag från jobbet, utsvulten! Men maten var i princip framdukad när jag kom hem så jag behövde inte oroa mig. Kyckling i en god och relativt fettsnål sås samt hemmagjord klyftpotatis, sallad och vatten. Ja än så länge klarar jag mig bra. Om en liten stund skall jag ta gymmets gångband i besittning och belöna mig själv med en liten solning efter det... Man måste ju börja jobba på brännan.

Ikväll blir det matlagning på hög nivå, matlådor och storkok står på programmet. Veckan som kommer är fylld av massor och åter massor av jobb, titt på ett hus (ja vi har börjat fundera lite på det, men jag får återkomma med mer info), möte på banken, massage (nice och nödvändigt), träning å så packning, och allt detta skall hinnas med på bara tre dagar. På fredagen styr vi nämligen kosan mot Åmål och svärmors 50-års kalas. Den första stora utmaningen för min nya diet. Jag skall förbereda mig hela veckan, lita på det!

Take care. Over and out!

- Mia, kung i köket (hoppas jag)

0 kommentarer: