torsdag 27 maj 2010

Fler mer eller mindre logiska idéer i mitt huvud

Nej, jag började inte med övningarna igår heller. Såklart!
Men nu ska ni få höra.

9:30 i morse, efter ett studiebesök på Sveriges radio redan kl 7:00 - okristligt tidigt, stog jag på VV vågen utan något större framgång. Minus 0,2 och ett litet försynt: Hur tycker du att du har kommit igång? från konsulenten.
Ja hur f*n tror du tänkte jag, men sa såklart inte det.
Jag är trots allt glad att det inte blev plus efter den senaste veckans "what the hellande" som Bella skulle sagt. Bella, min förra chef, som brukar kalla det så när det liksom inte gått så bra. Bra uttryck, gillar det!

Hur kändes det då, att jag "bara" gått ner 0,2? Jag blev sjukt taggad och motiverad att ha R A S A T i vikt till nästa vecka! Så till den grad motiverad att jag, efter ett studiebesök på BB som också hunnits med under eftermiddagen, gav mig ut och sprang. Jodå, ni läste rätt! Jag drog på mig träningskläder och löparskor och bara gjorde det! Och det var då de där mindre logiska tankarna dök upp igen.

Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt ta mig ut och springa de senaste månaderna, efter att snön försvann, men jag har liksom inte kommit mig för att göra det. Varför? Jo såhär har jag tänkt. För ett år sedan ungefär, kunde jag utan problem springa 5 kilometer på ca 34 minuter. En seger för mig som aldrig varit någon löpare. Nu känns det som ett misslyckande att jag inte tar mig runt de där 5 kilometrarna springandes. Så därför har jag inte gett mig ut. Därför! Hur tänker jag där? Vad väntar jag på? Att jag plötsligt ska vakna en morgon och bara vara kapabel att springa 5 kilometer utan att ha tränat innan? Kanske inte så troligt...

Idag sprang jag i intervaller, 3 minuter snabb gång och 3 minuter löpning förutom den sista biten då jag sprang hela vägen. 18 minuter gång och 24 minuter löpning blev det totalt. Och nu är det bara att se till att det blir fler minuter löpning och lite mindre minuter gång nästa träningstillfälle. För ett nästa det blir det. På lördag närmare bestämt! För på torsdag mina vänner. Då ska jag ha gjort allt för att vågen ska vara snäll mot mig.

Imorgon händer det grejjer minsann, då ska jag gästblogga på en annan blogg. Det kommer att handla om vår lilla bebis och allt som hänt innan det blev just en liten bebis - tankarna och funderingarna och allt det praktiska. Men mer om det imorgon.

Nu ska jag koncentrar mig lite på tentaplugg inför terminens och läsåret sista tenta som går av stapeln imorgon 10-12.

Over and out!

3 kommentarer:

yvva sa...

duktig du är!!!
smitta mej snälla ;-)
kramar i massor

Maria sa...

Åh vad spännande att läsa om ert lilla liv på tillväxt...för jag hoppas att du länkar vidare...;) Kram

Lisa sa...

Men ett minus är alltid ett minus, även om det är litet!

Själv fick jag nog av MIG efter Rivstart-tiden och allt trixande med GI och Lchf. I mars gick jag med i Aftonbladets Viktklubb, så nu räknar jag kalorier istället. Hur det går? TOPPEN!! Har gått ner 8 kg på 9 veckor!!! :-))))

Kramar!