lördag 7 april 2007

Tre systrar & en mamma

Så har man då varit på bio igen, en matiné så här på påskafton.


Tre systrar & en mamma var en film jag verkligen väntat på. En söt historia som precis passar mig. Den fångade mitt intresse inte minst för att Piper Perabo ganska oväntat dyker upp, henne har jag inte sett sedan Coyote Ugly och faktum är att hon inte syns så mycket här heller.

Under fredagens timmar på jobbet lyssnade jag som vanligt på Rix FM, Erik Wedberg sände och spelade LeeAnn Rimes ledmotiv från Coyote, efter låten slängde han ut frågan i etern vad skådisen (Piper) hette och om hon synts i någon mer film sedan dess... Var naturligtvis tvungen att maila honom eftersom hon är "högaktuell". Missade dock om han fick mitt mail och nämnde nåt om det eftersom jag lämnade radion för en stund strax efter det... Är det nån som hört så hojta gärna till...

Nåväl, tillbaka till dagens film.
Diane Keaton gör en inte helt övertygande huvudroll tillsammans med Mandy Moore. Historien handlar om en mamma och hennes tre döttrar. Framför allt då Milly ( M Moore) vars kärleksliv verkar bli ungefär lika händelserikt som mammans, dvs inte alls. För att sätta stopp för detta sätter mamman in en kontaktannons för dotterns räkning och så går det som det går.

En alldeles lagom historia med både humor, kärlek och så lite eftertanke. Den har det en sådan film ska ha, en söt tjej, en snygg kille, en halvtråkig svärmorsdröm som nästintill förstör hela storyn och så förstås den överbeskyddande mamman. Lite synd att inte Piper får mer tid i filmen, hur kommer det sig att hon inte synts till mer sedan Coyote (förlåt att jag tjatar...)

Behållning har jag däremot av karaktären Johnny som spelas av Gabriel Macht... En charmig rolltolkning som når ända in i hjärtat åtminstone på mig.




Av mig får Tre systrar & en mamma medelmåttiga:
YYY

0 kommentarer: