torsdag 17 maj 2007

Det knallar och går

Ja så kan man sammanfatta läget. Veckan har löpt på, över lag så är det mycket nytt, mycket omställningar och mycket tunga saker, både positiva och negativa, som skall betas av.

På jobbet är det mycket nya arbetsuppgifter och kanske till och med en helt ny anställning på gång och bara det är ju inte det lilla.
I veckan har jag och min älskade firat 3 års dag, vilket medförde lite vin men det klarades av galant med hjälp av en annars nyttig middag. Jag får lov att återkomma till den vid tillfälle.
Just nu befinner vi oss åter i Dalsland och Åmål för en långhelg och begravning. Inte så jättekul självklart men jag passar på att ta vara på den övriga tiden för lugn och ro och eftertanke. Det blir så lätt att tiden bara flyger iväg.

Jag har haft så dåligt samvete att jag inte har skrivit på bloggen men det har helt enkelt inte funnits tid. Men det har varit ett positivt dåligt samvete om det nu kan finnas något sådant. För jag har känt att jag liksom har svikit "familjen" lite och även alla andra som läser om mig och mina bravader. Hoppas att ni står ut med mig trots min tystnad. Jag har trots allt varit inne då och då och tittat till er andra utan att orka göra mig hörd. Ibland känns det inte som man har något vettigt att säga.

Nu är det snart sen lunchdags för oss här.
Det blir svärmors hemmalagade biffar och stuvade makaroner. En favorit! Inte jättemycket men jag får äta lite mindre och njuta desto mer. Skulle ha tagit en långpromenad idag egentligen men regnet har bestämt sig för att strila ner i en strid ström så det gick bara inte...

Nu slutar jag här och ber att få återkomma under helgen.
Kram och pepp till er alla och ha en underbar långhelg.

-Mia

PS. Lite inlägg om mitt kära Karlskrona kommer inom kort på begäran :-) Börjar minsann snart bli dags för en tripp till östkusten. Får bli efter Mallisresan. Som närmar sig med stormsteg...

0 kommentarer: