söndag 15 juli 2007

"Veckoredovisning vecka 4 - 18 veckor kvar till 30-årsdagen"

Anledningen till citat-tecknen till ruriken här ovanför är att jag är en jäkla fegis helt enkelt.
Jag stog framför vågen i morse och kunde inte förmå mig att kliva upp på den.

Veckan har inte bara varit väldigt tyst här på bloggen, den har varit fulltecknad och mycket social och då är det naturligtvis maten som har fått stryka på foten. Så nu sitter jag här och är MYCKET besviken på mig själv, men det är ju så dags nu.
Jag kommer att hoppa över dagens redovisning. Jag är inte i rätt sinnesstämning för ett negativt viktbesked och därför väljer jag att inte veta.

Detta till trots måste jag i ärlighetens namn se tillbaka på en mycket trevligt vecka, middag med bästa tjejerna, Maja och Helen, i tisdags kväll. Det blev sent... kl 2 och endel vin, men det var mycket trevligt. Nästa gång blir det hemma hos mig. Men det tar vi efter semestrarna.

I torsdags var Maja här hemma och vi valde ut låtar till bröllopet vi skall sjunga på den 18 augusti, återigen blev det sent men bara lite vin denna gången...

I fredags fick vi besök av våra vänner och tillika gamla hyresvärdar i Halmstad. Vi fick se deras lilla Filippa som hunnit bli nästan 5 månader, för första gången. Kvällen innehöll tacos, vin, lite starkare dryck till kaffet och så ett par drinkar efter det... Vi stupade i säng någon gång vid 2-tiden.

Så igår var vi helt slut, efter några timmars tvätt tog vi oss ändå hem till Maja och Carl för lite middag... Kl 22:30 höll vi alla 4 bokstavligen på att somna sittandes så vi begav oss hemåt. Jag vaknade vid 9-tiden i morse och visste faktiskt nästan inte var jag var.

Det kostar på att vara social. :-)

Kommande vecka har jag stora planer för. När jag har inhandlat ett fodral till min lilla iPod imorgon har jag inga ursäkter längre. Minst 3 pass på gymmet nästa vecka. Allt annat är ett misslyckande.

I övrigt skall jag försöka komma in i semesterlunket under nästa vecka eftersom det är sista veckan på jobbet innan mina 2 dyrbara semesterveckor startar. Och just det här med semester tänkte jag återkomma till med lite funderingar. Men jag sparar det till en dag i veckan tänkte jag.

Så mina vänner, jag hoppas att ni inte tycker jag är en allt för dålig människa när jag inte vågar komma med några resultat denna veckan... Hoppas att jag blir förlåten...

Lycka till i veckan. Njut av sol och värme som verkar vara på väg i stora delar av landet.

Kram och pepp

-Mia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är förlåten, vågade inte idag heller. Vill men ändå inte...
Känns mindre bra detta
Kram o pepp!

Cornelia sa...

Men Anna, du skall veta att vare sig du vågar eller inte är du min stora förebild. Du har fixat det!!!
Kram Mia