måndag 30 juli 2007

Veckoredovisning vecka 6 - 16 veckor kvar till 30-årsdagen

Det kanske inte var någon som märkte det men jag vägde mig inte igår.
Jag tror att jag tänkte att jag skulle dra på det lite till för att resultatet skulle bli mindre dåligt, vilken drömvärld lever jag i? Jag står nu inför två alternativ, berätta som det är och skämmas ögonen ur mig eller låta bli att redovisa faktum och må sämst själv.

Dagarna i Karlskrona var ur viktsynpunkt närmast sjukligt dåliga och det satte verkligen sina spår på vågen. Visste inte ens att man kunde gå upp så mycket så snabbt på en gång. Istället för att på mina 6 senaste aktiva veckor ha gått ner de planerade 3 kg, har jag gått upp 3,6!!! Jag ligger alltså 6,6 kilo efter. 6,6 kilo är 3 guldstjärnor. Såhär ser resultatet ut.

Resultat måndagen 30 juli ( 16 veckor kvar till 30-årsdagen )
totalt antal aktiva veckor: 6
startvikt: 84,7
aktuell vikt: 88,3
målvikt: 63,0
viktminskning i kilo senaste veckan: + 3,8
viktminskning i kilo totalt: + 3,6
viktminskning i snitt per vecka: * £ # € ¤
kvar till mål: 25,3
aktuellt BMI: 30,6
start BMI: 29,3

Det är så tråkigt och ledsamt och jag vet inte hur jag skall göra för att varken jag själv eller någon annan skall tro på mig när jag säger att jag verkligen, verkligen vill göra nåt åt detta, det verkar ju uppenbarligen inte så.

Jag har lite ideér och jag har förverkligat ett par redan nu på semestern.
Framför allt handlar det om mathållning, och fokus på att planera sin mat. Samt naturligtvis att inte småäta. Bara igår och idag har det varit svårt, nu på eftermiddagen/kvällningen börjar det suga lite i godisstrupen och jag är framme för att kolla om det finns nåt att stoppa i mig... Anna Skipper var är du???

Och så lite motion, lite lagom, inte gå ut för hårt så att jag tröttnar. Igår blev det 40 min rask promenad innan frukost. Och till det dryga 6 km promenad från Grebbestad till Tanums strand där Diggiloo konserten var (som jag återkommer till). Vi var inte hemma förrän halv tre i natt så idag på morgonen blev det ingen promenad, men imorgon blir det av igen.

Jag säger inget mer om detta nu, jag ber bara högre makter om styrka och motivation att klara detta.

Kram o pepp
Mia

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet precis hur det känns när man vill gå ner, man vill det så mycket men ändå så kunde jag köpa en påse chips och äta samtidigt.

jag kan inte ge något direkt tips på hur jag hamnade i mitt nya liv. Det var ett sorts uppvaknade som jag aldrig tidigare varit med om.

Allt jag kan göra är att önska dig all styrka jag har haft. Den har varit kopiös. och tänka att du gör detta för din egen skull. för att du ska må bra!
Sen så kämpar jag fortfarande, varje dag! Det är bara att bita ihop ibland.
kram o pepp

Cecilia sa...

Du har i alla fall vågat väga dig... Då är det ju som att nollställa verket och du har säkert gått ner nästa vecka. Jag skulle ha gått till VV igår men jag glömde det. Och då menar jag verkligen att jag glömde det, förträngde det undermedvetet utav rädsla... Nu måste jag skärpa mig!
Kram på dig!

Anonym sa...

Go girl! Kom igen, du kan, du vill!
Kanske har du för höga mål?
75 kg till att börja med kanske?

Nästa vecka ser du förhoppningsvis ett minus.

Lycka till och pepp till dig!

Cornelia sa...

Tack alla underbara peppkompisar! Det är härligt att komma in här och se alla era peppkommentarer. Jag kämpar vidare!!!
Kram och pepp