söndag 9 december 2007

Jag är på banan, jag har återtagit kontrollen...

Kära vänner, det har varit tyst ett tag, förutom ett par halvhjärtade försök att delge lite av min vardag. Men det skall det nu bli ändring på.

Måste säga att livet känns alldeles underbart just nu och har gjort i en hel vecka. Förra helgen var helt enkelt startskottet på nåt nytt. Det var en såndär kanonhelg. Jag kände mig pigg och nöjd, kom upp tidigt på lördagsmorgonen och satte i gång med storstädning av köket medan Jinn ännu låg och sov (jobbfest på jobbet dagen innan :-), Melodikrysset klarades av medan jag skurade köksluckor. Dagen fortsatte med grundlig städning av resten av lägenheten samt en tur på stan för inhandling av saker som jag under städningens hetta bryskt bestämt mig för att kassera, exempelvis alla fula kylskåpsmagneter som bara hängt där i hundra år, grytvante som sett sina bästa dagar, hållare för hushållspappret som inte passade in och lite annat smått och gott.

Vad kunde då passa bättre än att sätta upp allt mysigt julpynt efter detta?
Vilken underbar dag helt enkelt och söndagen fortsatte i samma stil. Tidigt upp, adventsfrukost, storhandling inför kommande vecka osv.

Veckan har sedan löpt på i samma stil, jag känner att jag har haft kontroll på min tillvaro, inte varit stressad, haft malåda till jobbet varje dag, inte satt i mig några onyttigheter bara för att jag inte haft ork att laga mat. Ärenden har utförts och telefonsamtal ringts medan lägenheten stått där i sin glans och bara strålat.

Denna helgen har känts minst lika bra, mysig after work (planerad pointsmässigt) i fredags. Idolfinal med rätt vinnare! Tidigt upp i lördags för att tvätta och utav bara farten hann vi då med att utföra två ärenden innan klockan ens slagit 9. Melodikrysset avklarat och inskickat :-) och i går var vi så också och hälsade på Alma, Fia och Oskar i Helsingborg. Och på kvällen gjorde Jinn i ordning skinkan.

Nu sitter jag här i fåtöljen på söndagsmorgonen. Klockan har precis blivit 10. Jag har varit uppe i snart 1,5 timme och hunnit damma hela lägenheten (utom sovrummet, Jinn sover) skall snart väcka henne och se om hon vill äta lite andra adventsfrukost med mig.
Vägningen är avklarad. Förra veckans resultat och denna veckans kommer att presenteras här till höger. -0,4 blev det och jag är helnöjd. Dags för en kontrollerad fokuserad viktnedgång.

Resten av dagen kommer att bjuda på lite söndagsshopping, solning, träning och storhandling inför nästa vecka.

Kör hårt nu vänner. Men glöm inte att slappna av och njut, snart är det jul!

Kram
Mia

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

0 kommentarer: