måndag 5 maj 2008

Vårruset

Nu hade jag tänkt mig att lägga upp en bild här men det verkar som att det är nåt fel för bilden jag lägger upp syns inte.

Så jag får hejda mig lite till imorgon och se om det går bättre då.
Vårruset är alltså avklarat. Dessvärre hamnade vi i sista gruppen (den där även barnvagnar och rullatorer är tillåtna) och nog för att vi inte skulle springa, men så sakta skulle vi inte gå. Men så går det när man är laglydig och ställer sig i "rätt" startgrupp. Ett tips till er andra alltså, ställ er lite längre fram än ni kan tänka er att ni skall stå.

Jag och Maja sicksackade oss fram mellan alla människor och fick upp ett ganska bra tempo ändå. Sprang lite på slutet också. Så vi tog rundan på de vanliga 45-46 minutrarna och då hade vi som sagt stundtals ordentligt med "hinder" ivägen.

Riktigt härligt kändes det efteråt. Jinn och Majas mamma sprang båda stora delar av sträckan, ja Jinn sprang hela på 28 minuter så det skall ju hedras, så de väntade på oss i mål och fotade oss. Det fotot jag nu tänkte lägga upp här som inte vill fungera alltså... Suck!

Nu siktar jag och Maja på nästa lopp här i Malmö, Malmö10K heter det och är 10 km. 14 juni går det av stapeln och nej, vi kan inte åstadkomma underverk på en månad. Vi kommer inte att springa runt men vi kommer att knata på i bra takt. Så snart vi är hemma från Kreta skall vi lägga oss i hårdträning :-)

Nu är det dock dags för sängen, imorgon är ytterligare en fullbokad dag. Frisören bland annat, det skall bli härligt.

Sov så sött.
Kram Cornelia

1 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt tjejen! Och grattis till medaljen ;)!
Längtar tills mitt lopp i slutet av maj. Startade löpträningen igen igår, trots lite kvarglömd sjuka i kroppen. Men sprang ändå 7kilometer.
Vad skönt att gå till frisören, det skulle jag verkligen behöva!
Kram och pepp!