måndag 2 juni 2008

Back in business

Jajamensan, idag var första dagen på jobbet på dryga 3 veckor. Det gick bra men jag var galet yr stora delar av dagen. Jag är inte helt van att sitta och stirra in i en skärm hela dagarna. Så det blir lugnt tempo till att börja med.

I eftermiddag har vi varit och inhandlat en navigator inför trippen ner till Europa och sedan har vi städat hela lägenheten. Vi tänkte ta en liten del av den men så satte vi fart och tog alltihop. Underbart!

I städyran hittade jag en tidning, Aluma, som jag inhandlade för en tid sedan. Det är alltså hemlösas tidning och jag brukar köpa den av en speciell farbror. Den tidningen jag nu hittade hade jag sparat av en anledning, nämligen att det var tema kroppen och en insändare fanns med som jag ville dela med mig av till er alla. Signaturen MD är det som har skrivit och det lyder som följer:

Fördomsfull kropp
Fet kvinna sitter mittemot normalviktig man på restaurang. På hennes tallrik ligger pommes frites, hamburgare, remouladsås och ett grönt salladsblad. På hans vilar en ugnsbakt laxbit med kokt potatis, flankerat av röda tomater. Hon har just blivit uppsagd och unnar sig den lunch hon aldrig annars äter.

En rundlagd man lägger upp öl, chipspåse och två paket färdigmat (pannbiff,mos och brunsås) på rullbandet. En kvart senare bullar han upp varorna på katedern och inleder föreläsningen "Folkhälsa till vardags" inför läkarstudenterna.

På gympapasset tvingas alla normalbyggda köra om 90-kilostjejen under löpningen. Många tänker "bra att hon äntligen är här". Sanningen är att hon gått på ett annat gym i fyra år och där halverat sin kroppshydda.

Rank kvinna träffar en gammal bekant på tåget. Fasen "det var inte igår" följs av "men, vad mager du är"! Vem har sagt att smalisar gärna tar emot dylika påhopp medan välgöddasällan hälsas med "kul att ses, vad tjock du har blivit"!

Tyckte det var bra tankar. Nu skall jag göra klart inför sängdags... Galet varmt är det så vi får se hur lätt det blir att somna.

Kram och pepp till er alla
Cornelia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var bra tankar.
Hoppas du inte smälter bort i värmen?
Kram

Annie sa...

Mycket bra tankar! Tack för att du delade med dig av dem!!

Kram,
Annie