söndag 29 juni 2008

Nystart...

Jag är nyligen hemkommen från en promenad. Hur länge sedan var det jag kunde skriva det här i bloggen? Jo men visst, jag har varit på en medveten promenad. Inte bara gått för att komma från ett ställe till ett annat utan för att få motion. Underbart!

Andra bullar från och med idag. Slut med onyttigheterna, tänkte att det borde vara positivt att inte göra klassikern och vänta till måndag utan köra igång idag söndag.

Planen och målet då? 3 kilo ner på 3 veckor! Det är 3 veckor kvar till semestern nämligen.
Borde inte vara några konstigheter med tanke på att visst överdrivet överflöd borde "rasa" av ganska lätt. Shit vad jag har syndat den senaste tiden alltså.

Vägningen på onsdag är avstampet och sedan är det 3 kilo som gäller fram till lördagen den 19/7 på morgonen då vi drar på semester. En vecka i Kungshamn blir det till att börja med.

Inget godis, begränsat med alkohol (jag har ett par tillfällen inbokade när det kommer att bli vindrickande men i måttliga mängder), promenader, mycket vatten, inga kolhydrater (och med det menar jag ingen pasta, potatis, ris eller bröd), matlådor och välplanerade veckomatsedlar. Det är mitt framgångsrecept dessa 3 veckor. Dålig fokus har varit mitt stora problem de senaste veckorna. Dålig planering gör det lättare att falla för frestelser. SÅ är det bara!

Ikväll blir det tacos och till efterrätt till fotbollen (Heja Spanien!!!) lite GI-vänligt: Vattenmelon och grädde.

Så på onsdag mina vänner då är det nystart på vägningen. Kör en vägning och mätning av alla måtten (inte bara midjan) samt foto.

Nu kör vi!
Kram och pepp

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas allt går bra för dig nu! :) Jag kollar ofta dina före och efter bilder och blir bara sååå himla inspirerad till att kämpa mot godis å allt sånt onyttigt...men det är inte lätt, ett evigt kämpande! Kram Malin :)

Anonym sa...

Hej igen! Vi ska resa till Bulgarien en vecka! Har ju aldrig flugit så det ska bli underbart! :) Kram malin

Anonym sa...

Japp, det var det jag menade! :) Ses torsdag vid sex-halv7, ser jag fram emot Vi hörs närmare om detaljerna! KRAM!

Cecilia sa...

Låter som en bra plan! Jag har också tre veckor kvar till semestern, så tre kilo på tre veckor det siktar jag också på! Kran på dig!