torsdag 3 juli 2008

Malmö från den bästa sidan

Är nyss hemkommen från after work i Västra Hamnen.
Har träffat min "gamla" chef Bella och pratat och pratat i fyra timmar, så blir det när man inte ses på länge.

Bella är den som såg till att jag är på det jobb jag är idag vilket jag är mycket tacksamför. Rakare och bestämdare person än Bella får man leta efter. O så råkar hon alltid hamna i värsta livdramorna (säger man så?) hur hon än bär sig åt... Det är som det dras till henne. Men hon har ett hjärta av guld det är en sak som är säker.

Västra Hamnen visade sig från sin bästa sida, vädret var fantastiskt, det blåste inte det minsta och vi avnjöt en härlig burgare på restaurang Strand. Inget bröd naturligtvis och frästa grönsaker istället för potatis.

Bella var ett tag inne på ostgratinerade nachos och protesterade vilt när jag påstod att det inte var så GI att äta just det.
-Vaddå inte GI, sa hon, det är ju ost uppepå....
Nja, kanske inte riktigt den GI-dieten jag kör :-)

Hur som helst, burgaren var gudomligt god och likaså rosévinet som avnjöts till.

Nog för att jag varit trött på trista Malmö ett tag här men jag har ändrat mig efter denna härliga kväll. Tack för supertrevligt sällskap Bella.

Efter middagen tog vi en kortare promenad längsmed kajen, solen var på väg ner och det var så underbart vackert.















Imorgon är det redan fredag, då är det middag hos Jinns arbetskamrat som gäller och på lördag beger vi oss mot Karlskrona och Ronneby för Diggelo-turné premiär.

Over and out

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh, TACK för dina fina ord!!! DESAMMA!!!

Låt oss inte dröja ett halvår till innan vi ses igen - jag ska dra ihop "gamlingarna" från vår tid och se om vi kan få till en kväll i augusti-september någon gång, vad tror du om det??

KRAM!!

Anonym sa...

Vilken trevlig och fin blogg du har!
Lycka till med viktresan!

Cecilia sa...

Jag är faktiskt lite avundsjuk på hur mycket du gör. Fotboll, konserter, spahelger och andra nöjen; varför får jag aldrig tummarna loss. Så roliga saker!
Kram!

Anonym sa...

Vad duktig du har varit med kilona bara dom sista nu men det klarar du galant:D