tisdag 8 juli 2008

Återkommer till utmaningen

För en tid sedan blev jag utmanad av Bella. Utmaningen gick ut på att man skulle lista 6 underliga/egendomliga egenskaper hos sig själv.

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "utvalda" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren tre nya bloggare och gör en lista av deras namn... Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa i ens egen blogg för mer information.

Själv har jag nu tänkt och funderat och tänkt och funderat och detta är vad jag har kommit fram till.

1. Jag gråter, ganska ofta, och för massor med olika saker. Jag är helt enkelt extremt blödig. Jag gråter om någon säger nåt gulligt till mig, jag gråter om någon slutar på mitt jobb, jag gråter om jag själv skall sluta på ett jobb. Jag gråter till filmer, oavsett om det är Pretty Woman, Heartbreak hotel eller Mitt stora feta grekiska bröllop. Jag har gråtit till Sex and the city och Vänner. När Samantha berättade att hon hade bröstcancer, när Carrie varit otrogen mot Aidan, när Charlotte fick missfall och när Miranda var dum mot Steve. När Monica och Chandler gifte sig, När Ross och Rachel kysstes första gången. När Chandler flyttade från Joey och när Mike friade till Phoebe. För att inte tal om de sista avsnitten av dessa båda serier, du sprutade tårarna från början till slut. Men jag gråter också till Extreme home make over och alla faddergalor som sänds. Eller när Carola vann melodifestivalen, både 1991 och 2006. JAg gråter till fina ballader hur många gånger jag än har hört dem. Jag gråter när jag är riktigt riktigt glad, när jag är ledsen och när jag är trött. Och allra mest så är det härligt att kunna gråta.

2. Jag blir lätt nervös av olika saker. För att återgå till ämnet melodifestival. Jag får nästan andningssvårigheter under omröstningen. Hjärtat bultar och jag blir alldeles yr. Likadant när det gäller sport. Låt säga att det är andra åket i någon slalomtävling och Anja skall köra och har chans och göra bra ifrån sig. Det klarar inte jag att se på. Hjärtat håller fullständigt på att flyga ur bröstet på mig. Likadant är det om Sanna Kallur skall springa nåt lopp. Jag blir galet nervös. Jag vet inte hur många gånger jag har sett fram emot att gå på exempelvis fotboll. Det är jättekul och spännande, ända fram till jag sitter på plats och matchen startar, då blir jag jättenervös. Det är likadant med filmer som är lite sådär osäkra och jobbig. Hur ska det gå liksom… Då vill jag helst veta hur det slutar annars blir jag så nervös att jag inte får någon behållning av filmen…

3. Jag har fobi för grävskopor. Jodå, ni läste rätt. Grävskopor. Det värsta som kan hända mig är att jag står och väntar vid ett övergångsställe och det kommer en grävskopa och stannar så jag måste gå över framför den. Det är själva armen och det lömska sättet som skopan rör sig på som jag inte gillar. Det känns som att man inte kan komma undan om den har bestämt sig för att haffa en.

4. Jag gillar Ordning & Reda, inte bara butiken Ordning & Reda utan att ha ordning och reda. Jag gillar att organisera, städa och sortera. Jag har mina kryddor i bokstavsordning, så även CD-skivorna och DVD-filmerna. Kläderna hänger jag gärna i färgordning (vilket inte har varit någon utmaning under min tjockisperiod då allt har varit svart). Min kalender är mitt allt. Mina pärmar är min stora hobby. Skulle jag få välja mellan att spela spel eller sortera papper så hade jag lugnt sorterat papper. Jag är ingen lekmänniska.

5. Jag är en extremt dålig förlorare. Vilket kanske också är förklaringen till att jag inte är en lekmänniska. Jag vet att jag kan göra mig ovän med den snällaste människa om jag förlorar. Eftersom jag vet att jag kan vara sådan så väljer jag oftast att inte delta i spel eller lekar vilket mina vänner har svårt att förstå. I själva verket brukar jag ha mysigare på filten medan de andra spelar kubb än vad jag skulle haft om jag hade varit med och spelat.

6. Och där tog det stopp... Fler märkliga egenskaper har inte jag! Skönt det i alla fall.
Nu utmanar jag vidare...

Malin, Anna och Sommar2008

1 kommentarer:

Anonym sa...

GRAVSKOPOR??????????????????

:)