fredag 1 augusti 2008

Viktprat fredag semestervecka 2

Jaha, då är det dags att summera den här dagen mat och motionsmässigt.
Jag är inte stolt rakt igenom det kan jag lova.

Vaknade ju på hotell i Karlskrona i morse så det blev hotellfrukost.
2 små minifrallor med ost och paprika, på buffén kunde man även göra sina egna våfflor och eftersom jag ääälskar våfflor och typ bara får det på min födelsedag annars så var jag ju tvungen att falla för frestelsen. Alltså åt jag även en våffla med sylt. Till det lite kiwi och vattenmelon och kaffe
Vi åkte från Karlskrona vid ett tiden och därför stannade vi på en mack i Kristianstad för att proviantera lite mellanmål och för att väcka chauffören lite. Inhandlade en Nogger, kaffe och en Mars delight. Galet dåligt men det piggade upp i 5 minuter.
Direkt efter ankomst till Malmö när blodsockret var som lägst och vi bara var tvungna att få mat i oss åkte vi in i McD driven där jag inhandlade lunch/middag 1 Big mac meny med pommes och ramlösa.

Ja vad säger man, ska man va onyttig så ska man och det har jag varit idag.
Ni kommer väl därför inte att tro era öron när jag säger att jag nu sitter här nyduschad efter ett pass på gymmet. Men jo då, vi tog oss ner för en tur på gångbandet i 30 minuter och därefter magövningar här hemma. Det känns mycket bra även om det just idag bara se till att göra skadan som jag har sett till att göra under dagen lite mindre illa.

Imorgon är planen en promenad innan frukost och Melodikryss. Håll tummarna att jag tar mig ut.

Kram och pepp
Cornelia

7 kommentarer:

Helen sa...

dukigt att gå till gymmet.. fortsätt så nu... å glöm det som varit alltså onyttigheterna å se framåt.. en ny slimmad Cornelia i sina bästa år :-)
kram

Helen sa...

förresten.. är dina sida grön from idag eller jag som inte lagt märke till det förr.. snyggt iallafall..

Anonym sa...

Tack...
och lycka till med vikten..
kram

Anonym sa...

De 2 kilona är snart borta igen. Man måste ju unna sig lite på semestern! ;)
Hoppas det inte regnar för mycket på dig så fick din promenad...
Kram

Anonym sa...

Jag försöker också hålla igång med motionen på semestern men jag äter och dricker gott så det blir några kilo som läggs på. Men nu är semestern slut så åter till vardagen.

Anonym sa...

Mmm, inte helt fel med hotellfrukost!! :)

Anonym sa...

Kom igen bara :). Du har ju strålande resultat på vägen, så du vet exakt vad du ska göra för att komma igen!!

HEJA DIG!!
KRAAAM