söndag 7 september 2008

Oh my god!

(För er som är bekanta med TV serien vänner skall rubriken ovan uttalas i sann Janice anda, för er andra går det bra lite hur som helst.)
Jag är såld, fast, totalt hängiven, you name it. Träningsvärk i vänster skinka, jajamensan!

Wii! Oj som vi spelade igår. Skidor, spjut, boxning, yoga, step-up, andra balansövningar, bowling. Det är ju som värsta träningspasset.

Jag är inte och har aldrig varit på speciellt förtjust i det här med tv-spel och trodde väl inte att detta heller skulle falla mig i smaken. Trots alla positiva omdömen jag läst och hört om bl.a i bloggvärlden. Men ack så fel jag hade. Det här var ju nåt helt annat och framför allt så kan man ju verkligen träna med den här "mackapären". Jag blev både helt slut och har träningsvärk. Det måste ju vara bra eller vad säger ni? Nintendo Wii kommer att inhandlas snart, mycket snart, förmodligen nästa vecka. Då jäklar ska Anna och Helena (gårdagens värdinnor) få sig en match hemma hos oss.



Bilderna visar Jinn som rockar rockring samt åker skidor och jag som med mycket möda, stort besvär och grym koncentration försöker få ner ett par bollar i ett hål och inte över en kant. Är det inte en snygg posé så säg?

Kvällen bjöd annars på grillat i form av flintastek och tillbehör till det och till efterrätt en riktig smaskig Vit chokladmousse med hallon, galet gott och det kunde jag unna mig efter allt Wiiande.

Dagen idag har spenderats mestadels städande. Men nu är det snart dags för middag och premiär av Ensam mamma söker.

Ha en fin söndag mina vänner.

Kram och pepp

2 kommentarer:

Helen sa...

åh tänk om man hade råd att lyxa till det med ett till tvspel.. har redan xbox 360 som ganska nyss har inhandlats.. det där vore nåt för mig när vintermörkret faller på...
nåja.. hoppas du hittar din inspiration till motion... kram

Malin sa...

Hihihi, visst är det hur roligt som helst med wiiFit :) Är så roligt att rocka rockring, nicka bollar, åka slalom osv...Ska ge mig på att träna yoga o styrkeövningarna snart. Vad FIN du är Cornelia!! Jättefin i håret!