tisdag 17 februari 2009

Vilken härlig dag!

Solen har skinit hela dagen!!!
Det var ljust vid halv åtta när jag kom till jobbet. Det är fortfarande ljust och solen visar inte minsta tecken på att varken ge sig eller gå ner. Och klockan är kvart i fem... Härligt.

Idag har jag varit på akupunktur för första gången i mitt liv. Det är efter att jag har träffat en doktor för min huvudvärk (som jag nämnt att jag har ganska ofta) som jag nu har fått börja på lite sjukgymnastik. Och då blev det till akupunktur.
Nu är det ju svårt att säga om det hjälper efter en gång men jag hoppas att det blir bra.
Spänningshuvudvärk var doktorns diagnos. Och det låter ju inte helt otroligt. Livsstilsförändring! Det är vad jag skall ägna mig åt. Har inte skrivit så mycket om det här men jag tror att det kan bli lite av den varan framöver. Det är viktigt att må bra i kropp och själ. Viktbiten är en del i det men själen måste också må bra. Som sagt, jag tror att jag kommer att återkomma till det.

Nu har jag hunnit med lite ärenden, pysslat och plockat här hemma, surfat runt på alla bloggar samtidigt som jag lyssnar på underbara Absolute 90´s. Det är min musik det. Nu skall jag fortsätta läsa PS! Fanns mycket bra tips i den den här gången.

Kram och pepp på er, ha en trevlig kväll

7 kommentarer:

Lena sa...

Blir kul att få reda på om akupunkturen hjälper. Mig har den hjälpt med mina IBS-problem, men ännu har hon inte lyckats bota eller lindra min gräsallergi. Nu försöker vi för tredje året i rad, funkar inte detta så ger jag upp. Ta hand om dig!! Kram

Anonym sa...

Stackare huvudvärken vill inte ge sig (du behöver inte terminalglas?).
Öronakupunktur skulle jag rekomendera dej att prova, en del har jättebra effekt på det.
Kram (krya på dej)

Anonym sa...

Stackare huvudvärken vill inte ge sig (du behöver inte terminalglas?).
Öronakupunktur skulle jag rekomendera dej att prova, en del har jättebra effekt på det.
Kram (krya på dej)

Anonym sa...

Stackare huvudvärken vill inte ge sig (du behöver inte terminalglas?).
Öronakupunktur skulle jag rekomendera dej att prova, en del har jättebra effekt på det.
Kram (krya på dej)

Anonym sa...

Låter som en riktigt trevlig dag, tycker det låter bra att du ska ta hand om både kropp och själ, man kan inte bara förbättra den ena. Du är duktig du! Kram!

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Helt rätt. Man ska värna om både kropp och själ. Jag har också börjat känna av huvudet lite för ofta för mitt eget bästa... Jag ser fram emot ljuset och sommaren nu!

Kram!

maria sa...

Vad skönt det låter! Hörrö du - jag har bestämt mig för att kliva av rivstarten - min hjärna(huvud) tar för mycket stryk - jag kommer att göra någon modifierad variant - står gärna kvar o utmaningen om ok...