onsdag 29 april 2009

En härlig dag till ända

Efter lite smårapporter från jobbet under dagen är det dags att sammanfatta dagen i text.
En ganska sansad arbetsdag slutade för min del redan kl 14:30 då det var dags att bege sig till akupunkturen. Det var nionde gången jag var där idag och jag känner verkligen att det har hjälpt mig. Direkt efter jag agerat levande nåldyna begav jag mig hemåt och drog med mig min älskade sambo ut i bokskogen. Det var tänkt att bli 10 km men jag fick kompromissa lite och vi valde istället att "powerwalka" 7 km. Det tog en timme och 4 minuter och gav en hel massa energi och lugn och ro. Jag älskar bokskogen på våren.
Väl hemma sjönk blodsockernivån till farligt låg nivå och mitt humör skenade iväg i samma takt. Dags att fixa till lite mat och det hjälpte som vanligt. Nu kikar jag på Rent Hus (detta underbara program) med ena ögat och bloggar med det andra.

Mina vänner, ni som är GI-viktkollare, ni kommer väl inte och hälsar på mig där på CorneliaE. Välkomna!

Dryga dygnet kvar till vägning. 24 timmars hårdkörning!
Kram och pepp

1 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Så akupunkturen funkar? Jag testade det när jag väntade mitt första barn, men tyckte inte jag fick någon effekt alls...men det där är ju olika!

Bra powerwalksträcka!

Kram!