torsdag 16 april 2009

Long time no see...

Ojojoj, här har det varit tyst, därmed inte sagt att det inte hänt grejer.
I måndags kväll efter min lyckade Vårrusetrunda kom svärmor på besök. Anledning till besöket var att hennes födelsedag skulle firas dagen efter.

Sent på kvällen i måndags fick jag också SMS från min kära kollega Pernilla som var här i onsdags och gjorde lite överlämning inför hennes mammaledighet, att lille Eddie sett dagens ljus kl 13:23. 5 veckor för tidigt och bara 2160 gram tung. Grattis Pernilla & Ami och välkommen Eddie!

I tisdags så var det alltså dags att fira födelsedag med paket och hurrarop på morgonen. Solen sken hela dagen och jag lämnade arbetet lite tidigare och åkte in till stan och slöt upp med sambo och svärmor på Bröderna M:s uteservering för ett glas rosé. Ja ni läste rätt, jag syndade med ett glas rosé. Det var uuunderbart gott. Vi satt där både läng och väl ända till det var dags att dra vidare mot Lilla Torg där födelsedagsmiddagen skulle intas. Det blev Moosehead och en mycket god Thailändsk gryta för mig medan övriga sällskapet valde hamburgare. Bilden till vänster visar mig och svärmor på Lilla Torg.


I går onsdag var det arbete som gällde igen. Det är ganska lugnt och skönt såhär veckan efter påsk, det är nog många som fortfarande har ledigt. Efter arbetet igår begav vi oss ut i motionsspåret för lite intervallträning. Det blåste ganska kallt och på hemvägen träffade vi på Mis, vår frisör som varit i både Oman och Thailand i en månad och naturligtvis var nästan provocerande brun. Vi blev stående och pratade ett tag och jag kände att det var ganska kall. När vi rörde på oss igen var kroppen stel som en pinne. Efter en värmande dusch och lite mat lade jag mig i sängen med feberfrossa och mycket rikigt vid en närmare mätning visade temperaturen på 38,7 grader. Om det är kroppens sätt att visa hur chockerad den är över mitt springande eller om den bara tycker att jag behöver vila lite, det vet jag inte, men idag arbetar jag hemma i den takt jag orkar och kurerar mig.

Så nu är det väl dags att återgå just till arbetet, men innan dess måste jag tipsa om BloggersUnited som ni ser loggon för här bredvid. Det är Anna på Annas Matkaos tillsammans med GI-viktkoll som startat en gemensam satsning. GI-viktkoll är det forum jag använt mig av under hela min viktresa 2008 och 2009. Läs mer här. Å häng på vet ja!
Nu skall jag som sagt återgå till arbetet. Ha en fin torsdag mina vänner. Kram och pepp

2 kommentarer:

emmy sa...

Jo, jag skulle såklart helst bo kvar o kalmar, som jag älskar. Men det finns absolut inga lärarjobb här! Har två intervjuer i Norrköping, men två goda vänner i linkan så hade väl planer på att pendla isf! Men jag vet inte... Är visserligen uppväxt i växjö så det här med att inte bo vid kusten kan jag nog överleva! Gaahh... jag blir lite smått galen! Kram

Helen sa...

låter som om du haft trevligt förutom febern då.. säkert vill kroppen ha lite vila...
krya på dig..
nä hänger inte med på GI.. anledningen är att jag älskar potatis, pasta, ris åsånt.. dessutom vill jag vara ett föredöme för mina barn och visa att allt sånt är gott annars kanske som slutar att äta sånt å det vill jag inte.
men det är ju en jättebra metod annars bara jag som inte vill ;-)
kram kram