torsdag 18 juni 2009

Då närmar det sig midsommar

Vi är hemkomna från fotbollen, ingen rolig historia om man ser den ur "göteborgska" ögon. Och trots att vi nu är Malmöbor så hejjade vi ju en hel del på Göteborg just idag.

Eftersom vi hade endel kvar att styra med inför morgondagen och det som sagt inte såg så ljust ut för laget vi hejjade på, valde vi att dra oss hemåt 20 minuter innan slutsignalen och resultatet då stog sig fram till slutet. 4-0 till LdB FC, rättvist dessvärre.

På matchen idag, dagens kändisspan, Tomas Dennerby - damernas förbundskapten. Detta är tredje matchen jag är på i år, där även han är, för Jinns del är det den fjärde, det måste ju innebära att vi väljer att gå på de bästa matcherna. Så tolkar jag det.

Värt att notera under matchen i övrigt (för mig som inte är så jätteinsatt i fotboll och kanske kollar på en hel massa annat kul under matchen) är att Therese Sjögran behövde byta skor i mitten av andra halvlek och därmed spelade i två olika färger på skorna. Helsvenskt så det förslår. Sånt kollar jag på under matchen.

Nu är vi färdigpackade inför morgondagen och kollar matchen mellan Spanien och England i U21 EM på TV.

När det gäller det allra väsentligaste (GI-status menar jag då såklart) så har jag skött mig ypperligt om jag får säga det själv.
Frukost: Yoghurt med lite russin och kanel, ett kokt ägg, kaffe
Lunch: Matlåda från middagen igår. Gorgonzola gratinerad lax med ugnsgrönsaker och dillsås. Smaskens.
Middag: Korvstroganoff med rivna morötter
Har varit ganska sugen på nåt under kvällen men stått emot!

Bjudgodiset på jobbet som brukar dyka in från leverantörer strax innan jul och strax innan semestrarna är nu på plats. En leverantör av skrivare har detta året skickat lite godis, inte ens gott sådant, och det ligger nu tillgängligt på min väg till just skrivaren. Jag vet inte hur många gånger idag som det har ryckt i min arm helt omedvetet när jag har gått förbi. Hade jag inte passat mig hade jag av ren reflex huggit en bit och stoppat i munnen. Sötsug är inte lätt att hantera alla gånger.

Som jag nämnde tidigare har jag idag insett att jag just nu känner mig mycket taggad inför min fortsatta viktresa och att kanske äntligen nå mitt mål snart.

Tydligen har jag för en tid sedan uttalat att jag under midsommarhelgen tänkte unna mig vad jag kände för. Ett uttalande som min kära sambo (och i vanliga fall stöttepelare i livet och på min viktresa) hade tagit fasta på. Idag ringde hon mig när hon var i affären eftersom hon tänkte köpa lite snacks som jag skulle äta på just midsommar. Och inte vilket snacks som helst utan mitt absoluta favvosnacks Flamin´hots. Så himla gulligt av henne att hon kom ihåg och tänkte handla till mig. Döm om min förvåning dock när jag hör mig säga:
-Nej tack! Jag vill inte ha nåt!
Jag känner mig så taggad för att nå mitt mål nu! Det känns så bra och jag vet att jag kommer att fira midsommar med lite nubbe och rosé till maten så det får faktiskt räcka med utsvävningar.
För lite extra motivation tittar jag på före och under tiden bilder. Det finns få saker som är så peppande.
Imorgon är det inte bara midsommarafton utan även vägdag. Håll tummarna för mig. Jag hoppas hinna uppdatera innan jag åker, annars kommer infon när vi är på plats i metropolen Kisa.

Kram och pepp på er alla

0 kommentarer: