onsdag 24 juni 2009

Lyssna på den här ekvationen och se om du får ihop den...

Hej kära bloggvänner, va kul med så många positiva kommentarer kring tidningen. Det är ruskigt peppande att se sig själv, och det ger också extra inspiration till att fortsätta att ta de sista kilona. De sista 7!

Jag anser mig ha kommit en bra bit på vägen redan när det gäller min "nya" livsstil. Både viktmässigt och insiktsmässigt. Jag har ändrat min livsstil på många sätt. Tänker annorlunda och är mer medveten, exempelvis när jag syndar. Ibland hinner dock verkligeheten i kapp en och man inser att man inte alltid tänker så där "rätt" som man borde. Som igår till exempel.

Det var sedan länge bestämt att jag Maja och Helen skulle ses igår. Vi brukar turas om att ses hemma hos varandra och igår var det min tur. Eftersom jag knappt hunnit andas sedan midsommarresan fanns det inget handlat och tiden fanns inte heller att göra det så jag beslutade att göra det enkelt för mig och föreslå att vi skulle hämta pizza på V.E.S.P.A. En liten italiensk restaurang inte alls långt från oss. Förslaget togs inte helt förvånande emot på ett positivt sätt från både Maja och Helens sida.

Sedan tidigare var det också inbokat i kalendern att vi skulle ut och motionera igår. Ett 5 km pass i spåret var det tänkt.

Så snart beslutet om pizzan var taget började tankarna kring motionen snurra i mitt huvud och logisk som man är när man känner sig lite lat så finner jag mig själv fundera i följande banor:
-"Det är ju ingen mening att jag går ut och springer idag, jag skall ju ändå äta pizza!"
Har ni någonsin hört nåt så dumt???

Tack och lov har jag en sambo som drar med mig ut, så 5 km blev det. Ca 36 minuter tog det! Och pizzan smakade extra gott senare på kvällen. Inte bara det. Insikten att jag ibland tänker helt galet var förvånande och som ett litet uppvaknande! Nu har jag kommit ytterligare ett steg på vägen.
Vi hade en jättetrevlig kväll. Tack Maja och Helen för att ni finns!

Av bara farten promenerade jag hela vägen till jobbet i morse också. 4,4 km - 50 minuter!
Dagen har börjat GI-bra!

Så vill jag också göra ett litet förtydligande om någon funderar. Tillsammans med artikeln i tidningen måbra, så kommer jag också att blogga via mabra.com under en tid. Min viktblogg där heter corneliasviktblogg.blogg.se och den länkas som ni ser härintill direkt från Må Bra´s egen sida. Jag kommer dock inte att överge den här bloggen. Den "nya" bloggen är som ett komplement till tidningen och jag har inga planer på att ersätta mia-caramia.blogspot.com. Hoppas att ni väljer att stanna kvar här hos mig...

Kram och pepp och ha en fortsatt trevlig dag

2 kommentarer:

Helen sa...

klart jag stannar kvar.. ska kika in på den andra åsså.. kram kram kram

Cornelia sa...

Tack Helen, dig kan man lita på! :-)