onsdag 26 augusti 2009

Du minns att det var j*vligt, det är tio gånger värre!!!

Att flyttstäda alltså.
Fy f*n vad trist det är.
Imorse när vi vaknade och skulle sätta fart rann all energi ur mig och jag fick verkligen kämpa mig igenom de första skåpen i köket! Jinn lämnade mig strax innan 11 för att gå till frissan och jag åkte bort till Maja en sväng vid halv ett tiden innan jag själv skulle till frissan kl 15.
Väl hemma (ni ser resultatet nedan) satte jag fart med städningen igen. Lika motiverad som tidigare. Jinn drg då ut på stan eftersom hon skulle ut och käka med ett par arbetskamrater.
Stor ångest!!! Men Jinn städade mycket själv igår när jag var på avtackning på jobbet (mer om det i ett annat inlägg) så det var inte mer än rättvist.
Strax efter Jinn hade gått ringer det på porttelefonen.
Det var Maja som ville komma upp. Jag hade strax innan ringt henne och talat om att jag inte skulle åka till dem under kvällen eftersom jag behövde fortsätta städa så jag blev ganska förvånad över att hon nu var här.
Upp kommer Maja, Carl och Albin och meddelar helt frankt att nu skulle de hjälpa mig att städa och äta hämtmat med mig på vårt tomma vardagsrumsgolv!!!
Snacka om vänner!!! Tårarna sprutade (av glädje)!!!!
Så nu har de nyss åkt hem efter att ha hjälp mig städa i flera timmar. Vi käkade pizza från V.E.S.P.A och åt glass och drack kaffe när Jinn kom hem (se bilden nedan).
Jag kan inte nog säga hur tacksam jag är! Det var så otroligt värdefull hjälp. Nu ligger vi så mycket bättre till inför morgondagen.

Nu är det dags att krypa till kojs!
Det är en dag imorgon också.
Jag har ingen tid i världen att uppdatera mig hos er andra så det har jag kvar till jag kommer hem. Så är det tyst på mina kommentarer är detta förklaringen. Jag tar igen det snart :-)
Kram och pepp på er alla.

6 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Helt ok att du är tyst ett tag :) Du har ju lite annat att pyssla med! Vilka vänner du har förresten! Guld värda!

Kram

Anneli sa...

Jag bävar för vår flyttstädning! Vi bor i villa, 8 rum och kök och ska flytta till lägenhet 4 rum och kök. Går den ekvationen ihop utan ett mycket stort antal besök på återvinningen????

Ha det bra!

bagerskan sa...

Flyttstädning är det värsta som finns, man lever i en naiv värld att man snart är klar när man upptäcker att mer än hälften är kvar att göra... *suck*
Skönt att ni fick städhjälp, kram Karin

Annsi sa...

Blev ju en trevlig kväll ändå! Flyttstäda suger!

Sandra sa...

Flyttstäda är verkligen det värsta som finns. Efter varje gång lovar man sig själv att man ska bli bättre på att städa i ugn och bakom kyl, spis osv mer regelbundet och lika tusan blir det inte så eller hur?

Nenny sa...

Näe. Flyttstäda är väl aldrig kul. Men det slipper ni väl sen på ett tag!
Men vilka goa vänner ni har som kommer och hjälper er städa. :)

Kram