tisdag 18 augusti 2009

Lite projekt i lägenheten under dagen

Idag har vi pysslat på hög nivå hela dagen.
Badrummet är fixat till stor del, nu skall jag bara hitta en vettig förvaring till allt smått som just nu mestadels står i korgar. Vi har alltså fixat en bänkskiva över tvättmaskin och torktumlare och ovanpå denna skall jag nu hitta lite mer förvaring, tror mycket på en som jag har hittat på Granit. Skall kolla det nästa vecka när vi är i Malmö.


Här kommer en förebild och en efterbild på vårt lilla badrum.


Och till sist ytterligare en bild på vårt vardagsrum som idag har kompletterats med ytterligare lite gardiner och ett soffbord. Det blir bara bättre och bättre :-)


Det är väldigt kul att flytta och hålla på och pyssla men det känns som att man aldrig blir klar!
Imorgon skall vi ta det lite lugnare och bara pyssla med lite mindre ansträngande saker, kanske läsa lite och om vädret tillåter kanske det även blir lite solning.

På lördag skall vi åka till mitt älskade Karlskrona och hälsa på!

När det gäller vikten då? Ja, jag tänker varje morgon att jag skall äta nyttigt och sen blir det lite trist och så struntar jag i det. Men om två veckor precis idag så har jag invägning på mitt höstprojekt.
121 dagar mot målvikten! Ni hänger väl med mig när de sista extrakilona ska utplånas?!

Nu däremot, är det dags att stänga ner och logga ut och knoppa in.
Imorgon är en annan dag!
Kram och pepp

14 kommentarer:

Helen sa...

å så fint ni fick i badrummet.. å vardagsrummet med för den delen.. roligt att flytta när man får så fint.. kram kram

Helen sa...

klart jag hänger med.. jag har ju smygbörjat men det går sådär.. tyvärr

yvva sa...

så fint ni fått det, kommer nog och hälsar på nån dag! vi ringer innan;-)
Kramar till er båda!

Johanna sa...

fint, fint, fint

Miss Tree sa...

Jättefint badrum! Är själv på jakt efter liknande bänk, får man fråga varifrån den kommer?

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Klart vi hänger med!!! Fram till målet, och kanske vidare också! ;)

Kramar

Anneli sa...

Det verkar bli väldigt fint när det är färdigt.

Malin sa...

Det blev ju jättefint i badrummet!

Tant Janet sa...

Jättefint! Ha en bra dag.

Annsi sa...

Ni får det riktigt fint!

Cornelia sa...

Tusen tack för alla söta kommentarer. Miss Tree: som svar på din fråga så kommer bänkskivan från Bauhaus och benen från IKEA.

Pilla sa...

Vad fint ni har fått det och mysigt på balkongen :)! kram

Sandra sa...

Jättefint!!!
Klart jag hänger på att utplåna de sista kilona! batteriet i min våg är slut men jag tror att jag har 3-4 kg kvar och det ska jag väl lyckas med?!

Cecilia sa...

Ni har fått det jättesnyggt hemma!