söndag 20 september 2009

Dag 20 av 121 - söndag och allt

Tack för alla tips på pulver, fler mottages också tacksamt.

Jag vill påpeka att jag nu inte alls kommer att börja köra någon hel pulverdiet, jag tror inte på det och jag vet också att jag inte skulle klara av det personligen. Därmed inte sagt att jag tycker att det är dåligt. Det funkar bevisligen för många!!!
Nej, min tanke är att jag ska försöka ta det till mellanmål då och då eftersom jag annars är rent ut sagt usel på att äta mellanmål, vilket resulterar i att jag mår pyton och känner mig svimfärdig! Och då tänke jag att pulver skulle vara en bra idé!

Nåväl från pulver över till dagens begivenheter.

JAG HAR SYNDAT!!!!

Ja ni läser rätt.
Det är inte så farligt som det låter, jag har inte kommit i någon svacka, jag har bara ätit lite lite smörgåstårta och det var nödvändigt, annars hade ovan nämnda svimningskänsla varit nära förestående.

Vi har varit på dop idag. Det var alltså lilla Linus, min systerdotterson som döptes.
Jättetrevligt att träffa släkten lite och kul att få träffa den nya lilla krabaten för första gången.
Efter dopet var det fika hemma hos Heidi och Anders och det är då smörgåstårtan kommer in i bilden. Det blev en pytteliten bit och därefter frukt istället. Visst, inte så bra, men jag kan tack och lov hantera det och har inte flippat ut fullständigt.

Som sagt, superkul att träffa alla. Min kära syster Yvonne som även hon viktbloggar här, har förlorat åtskilliga kilon sedan jag såg henne sist, det syntes verkligen. Nu kör vi igen syrran!!!

Lessebo hade också fått finbesök från västkusten i form av min kära systerson med familj, även där ska det bli tillökning snart och det var kul att få sen den lilla kulan innan det blir en liten bebis i början av november. Lite bilder på kalaset nedan:

Överst till vänster: ett försök att få en någorlunda bild på systrarna tillsammans resulterade i en bildserie med mer eller mindre mongobilder.
Överst till höger: Jozephine, systersonens sambo, ska snart få en liten bebis, ytterligare en som kan kalla mig "farmors syster" - snacka om att låta gammal
Nederst till vänster: Anders, Heidi, Pontus och Linus i kyrkan vid dopet
Nederst till höger: Jag och favoritsystersonen Robin!

5 kommentarer:

Chrissan sa...

Haha.
Jag har också ätit en liten bit smörgåstårta idag.
;)

yvva sa...

ja du nu är det GI för hela slanten som gäller;-)
Jag övervägde crepes på kvällen men det blev ugnsstekta revben istället!
Kramar från syster!

Lite lättare sa...

Hej vännen
Vad duktig du är som kämpar på.
Har varit såååå dålig på att blogga.
Men nu är det nya tag som gäller.
Har valt att viktblogga på ett nytt ställe.
Kram Lina

Cornelia sa...

Chrissan: Ja då är det lika då. Nya tag idag.
Yvva: Härligt, då kör vi! Jag är taggad! Inga nya skor för dig bara, det blir så lite steg då :-)
Lina: Härligt då tittar jag in och börjar följa resan. Kör hårt. Kram och pepp

Malin sa...

Håller helt med dig, pulver passar utmärkt till mellanmål men jag skulle inte kunna pulvra på heltid. Peppkram