fredag 11 september 2009

Det knatar på här...

Jo precis så är det,
det knatar på.
Är fortfarande sjukt duktig när det gäller maten.
Det börjar bli lite tråkigt nu,
inte bra då det fortfarande bara gått 1 vecka och 3 dagar av min tänkta 4 veckors rivstart.

Idag har vi fått besök. Maja, Carl och Albin är här och vi har haft en supermysig eftermiddag/kväll! Besöket varar ända till på söndag så vi skall även hinna med besök på Öland och lite stadsvandring bland annat. För att inte tala om MahJong och lite annat.

Förresten måste jag kolla med er alla som kan lite om GI.
Nu har jag fått nys om att hjärnan behöver kolhydrater för att funka, nya rön för mig.
Kanske är jag sist att ta del av denna information men jag hade ingen aning att det var så viktigt med kolisar för hjärnan. Nog för att jag tycker att det har kännts lite trögt att få in alla ny information i skolan, men här kanske vi har förklaringen?

Kanske inte smart att köra igång rivstart precis när man börjar skolan???
Nu däremot är det dags att sova (ska ju snart upp igen och kolla på Fuglesang när han landar)
Godnatt vänner.
Kram och pepp

11 kommentarer:

Tant Janet sa...

Vad duktig du är! Själv provade jag gi i 23 timmar. Det var inget för mig som älskar pasta, ris och potatis i alla former. Ha en bra dag !

Lotta sa...

Det låter inte alls bra att det börjar bli tråkigt... hoppas att den känslan försvinner snarast!

Låter annars väldigt trevligt med öland och stadsvandirng härligt... var längesedan jag var på den sidan av landet...
Lotta

Anonym sa...

Hej tjejen....Hjärnan, Kroppen börjar omvandla dina fettreserver till energi som hjärna och de inre organen använder, vår kropp är sååå fiffig, ämnet kallas ketoner= alternativt bränsle, Har du Ola Lauritzson bok "Gå ner i vikt med GI,,, sid 62 annars kan då slå på ordet "ketos" så kommer du att förstå...Kramar Marie svärmor

S sa...

Endast tre veckor kvar. vad är det? Ingenting typ... det klarar du galant!

Pilla sa...

stämmer det, brukade själv alltid ladda med extra mycket pasta inför tentorna :)
Vad mysigt ni kommer ha det, hälsa så gott! kramar

Maria Kna sa...

Jag har hört detta innan och eftersom jag också testar GI nu har jag definitivt (och min omgivning) märkt att jag inte är lika klar i knoppen som jag brukar... Säger kanske inte så mycket men nu är jag inne på tredje veckan och folk i min närhet börjar tröttna på att jag alltid måste upprepa allt som sägs=)

chokladprinsessan sa...

Det här fixar du lätt!!!

Sandra sa...

Du är utmanad på min blogg!!!

Jill sa...

Hej!
Du är superdutig och stå emot sockret liiiite till, det släpper snart.
Jag har blivit helt omvänd, nu när jag inte dricker alkohol så vill jag plötsligt ha godis och jag som ALDRIG varit glad i godis. Är det inte det ena så är det det andra.
Ha en skön helg tjejen. Pepp och kram :)

yvva sa...

Jag har också hört detta men man får ju i sig lite kolhydrater iallafall.
Jag brukar försöka hålla mej till under 5, har ju hållt på med GI eller närmare LCHF (tror jag det heter) och märker då inte att jag har blivit mer oskärpt;-)
LYCKA TILL DU FIXAR DETTA

ida sa...

Du är jätteduktig, ville bara säga det! Sen har jag sett att du och en kusin till mig är kompisar på Fejjan... lustigt liten världen är ibland ;-)