lördag 19 september 2009

Lite blandade tankar lördag kväll

Det är dag 19 av 121 idag!
Det går fortsatt bra. Jag har inte syndat alls. Det är lite trist såhär på lördagskvällen men vad gör man inte för att vågen skall visa en 6:a som första siffra på tisdagmorgon. Jag känner mig sjukt taggad och skulle inte för mitt liv synda! Jag önskar att jag får ha kvar denhär känslan många veckor till.

Idag har jag tillbringat dagen med plugg, försöker plöja lite sidor och tenta-anteckna. Men det går lite trögt får jag säga.
Imorgon ska vi på dop i metropolen Lessebo, det är lilla Linus som skall döpas, det är min (häng med nu) systers dotters son. Skulle jag kunna bli gammelmoster kanske till det lilla livet?

E lite besviken på det nya Här e ditt liv på SVT.
Nog för att det är bra gäster han har haft hittills, men själva programmet får de fila på lite.
Inte ens när det är inspelat (som idag) känns det bra!
Kan inte sätta fingret på vad jag inte gillar med det. Det känns lite krystat, Oldsbergs engelska är inte den bästa (varför ska de tvunget ta med utländska gäster i programmet?), gästerna känns inte helt klockrena, i vissa fall ganska okända för intervjuoffret och i andra fall inte speciellt välkomna. Nej, bättre kan dom! Jag ger dem en ny chans nästa vecka.

Nu är det dags att stänga ner datorn för idag, ägna lite ytterligare tid åt böckerna.
Kram och pepp på er alla därute

4 kommentarer:

Chrissan sa...

Håller med dig om Här är ditt liv.
Känns inte helt bra...

Men vad duktig du är att motstå frestelser!
Jag har faktiskt fuskat lite idag..., men det får bli enda fusket den här veckan.
Är så taggad!
Håller tummarna för tisdagsvägningen!

M sa...

Härligt!
nu har jag sträckläst din blogg from 1a sep och blir mkt taggad!
ska också sätta igång med en viktblogg, helt klart.
och köpa våg och måttband och framförallt stegräknare.
men berätta, vad var det som var så speciellt med det där nya måttbandet?

lycka till! detta kommer gå galant! o det ska bli kul att följa dig på vägen! M

Cornelia sa...

Hej M! Kul att du tycker att det peppar dig, själv tycker jag att jag kanske inte haft så mycket energi att blogga, därmed inte sagt att det går bra för det gör det. Hoppas du meddelar mig vilken bloggadress du får så att jag kan följa dig. Det som är speciellt med det nya måttbandet är att man liksom kan haka fast det så att det blir runt. Det var inte så enkelt att förklara märkte jag, jag får ta en bild på det och lägga ut här! :-)

Cornelia sa...

Chrissan: Nämen har du fuskat???!!! Det är inte godkänt. Erkänn nu vad det är du har gjort för dumt ;-)