tisdag 13 oktober 2009

73 - 68,5 - 87

Dagen är fylld av siffror.
73 är poängen jag fick på tentan jag gjorde för någon vecka sedan.
Det betyder VG och jag är mäkta stolt och nöjd!
68,5 är siffrorna som lyste upp vågen i morse...
Det betyder -1,1 kg! Mäkta stolt och nöjd över det också.
Bara 5,5 kg kvar till målvikt.
Måste dock tillägga att jag nog måste byta batterier i vågen.
Beroende på var jag ställde vågen i morse så vägde jag allt mellan 68,1-68,9.
Men 68,5 var det talet som förekom flest gånger så 68,5 blir det.
87 är måttbandets besked om midjans centimeterantal.

Efter dagens Photoshopsinferno i mitt huvud är det snart dags att hoppa på tåget till Alvesta fram och tillbaka. Som extraarbete denna vecka sysslar jag med att räkna periodkort på tåget mellan Kalmar och ovan nämnda station. Ett mycket trevligt extraknäck. Avslappnat och hittills mycket trevliga kollegor, jag kallar dem så, tågvärdarna.

Nu dags för mat.
Det blir Åses Gorgonzolalax idag. Smaskens till sista slicken!
Kram och pepp på er alla

8 kommentarer:

Karin sa...

Hejsan Cornelia! Följer din blogg och är så jätteimponerad av dig och din viktresa! Din nystart har jag följt varenda dag nästan och jag slås av hur målmedveten du är och att du håller dig i från några större avsteg! Det ger mig inspiration, och det ska gudarna veta att jag behöver! Jag undrar dock om du kör efter någon fast plan när det gäller mat, tex GI rivstart för att sedan köra fas 1 2 3 osv...
Lycka till med din fortsatta nedgång! Och jättegrattis till ditt tentaresultat!! :-)

Chrissan sa...

Wow!
Vilket bra minus!!!
Jippi!

Annsi sa...

Grattis tjejen!
Bra jobbat.

Var midjemåttet 78 eller 87?

Cornelia sa...

Bra uppmärksammat där Annsi! 87 cm car midjemåttet såklart! Annars hade det varit en turbominskning :-)

S sa...

Å, grattis!
Heja heja!

Hanna sa...

Grattis till både tenta och vågresultat =)

Här här vågen inte snäll trots att jag är skötsam... Tråkigt.

Angel sa...

Grattis till alla dina fian resultat! Bra jobbat

Helen sa...

grattis till ett härligt minus.. grattis till ett härligt mått i midjan.. grattis till ett härligt resultat på tentan..
kram