lördag 20 februari 2010

Ordningen är återställd

För första gången detta år har enminutersklippen av kvällens mellolåtar gått på repeat här hemma under dagen. Ordningen är därmed återställd!
Jag har flera favoriter men mest spelade här hemma är helt klart Darin och Erik Linder tätt följda av Alcazar.
Alla tre kommer att gå varma i iPoden om en dryg vecka när skivan släpps på Statoil.

I övrigt har det varit en helt vanlig lördag...
Eftersom jag just nu är mellan två kurser har jag inget som jag måste plugga. Därmed har jag tagit det relativt lugnt idag. Pysslade lite här hemma efter krysset och skulle just bege mig ut och handla när en klasskompis i nöd hörde av sig. Det är inte lätt att ta sig hem från Maxi med välfyllda papperspåsar på cykel i dethär evinnerliga snöandet och slasket... När en av papperspåsarna i princip var helt uppäten av fukten fick jag ett samtal av min kära gruppkamrat Erik. Självklart ställer man upp och hämtar en vän i nöd!
Därefter begav jag mig mot stan och därefter Maxi för lite egen shopping.

Nu ikväll har vi käkat tacos och vi väntar in en annan klasskompis Emma som kommer och kollar på Mello tillsammans med oss.

Men hörrni. På tal om något helt annat. Vem glömde att väga sig igår??? Jag!
Chockad klev jag istället upp på den för en liten stund sedan och fick ett förvånansvärt bra resultat både på vågen och måttbandet. 68,9 kg och 86 cm. Det betyder -0,6 kg och - 1 cm. Trots mina ambitioner har jag inte lyckats hålla mig helt till GI under veckan och resultatet är inte välförtjänt men välkommet.

Nu tittar jag på Super-G och om 20 minuter börjar festen i Götet. Hejja Erik, Darin och Alcazar.
Kram och pepp på er alla

6 kommentarer:

yvva sa...

du är ju duktig;-)
Kramar i massor

Nina sa...

Darin var bra !!!

Sandra sa...

Du är duktig du här sliter jag stenhårt för nästan inget resultat alls och vissa lyckas fast de inte kämpar hårt, livet är orättvist!

Elevator Lady sa...

Halloj!
Denna vecka har jag tappat ännu 1 kg. Det blir alltså 7 kg sammanlagt.
/Frida

Jag... sa...

rapporterar +/-0.0 :)

Åsa sa...

Härligt jobbat! Skönt att få resultatet även när man känner att man inte kunnat fokusera! Kram