tisdag 16 mars 2010

Har ni någon gång funderat på vad det innebär att "go bananas"?

Ett ögonblick ska jag berätta.
Först lite bakgrundshistoria.

I går morse när jag vaknade borde jag inte ha klivit ur sängen.
I kalendern var det markerat med två kryss vilket innebär den dagen i månaden då jag endra storgråter och är så känslosam att jag kan gråta över en plastpåse som går sönder eller är arg som ett bi och inte går att vara i närheten av.
Denna månaden var det det senare av dessa två alternativ som gällde.

Redan tidigt på förmiddagen var kroppen fylld av frustration, ilska och allmänt obehag över absolut ingenting.
Allt gick fel. Exempelvis skulle det serveras en god gryta med strimlad biff, jordnötssås och basmatiris i skolans restaurang. Det ville jag äta. Mums. Ända tills jag tog den fösta tuggan och det var typ kalopskött, brunsås och till det en grynig jordnötskräm som smackade nada! Morr och grrr....

Under eftermiddagens föreläsning började sedan värken så sakteliga ge sig till känna i min magtrakten och framåt tretiden när vi skulle skriva en övningsuppgift förstog jag att 400 mg Ipren inte tänkte hjälpa.
Jag tog min uppgift och min cykel och rullade hemåt. Planerade att skriva ihop den under täcket i sängen och sedan krypa ner och vagga mig själv till sömns.

Då händer det!
Min kära sambo som tyckte oerhört synd om mig erbjöd sig att åka och köpa lite glass till mig. Kanske jag ville ha lite marängswiss till och med? Det kan man inte tacka nej till. Underbara Jinn åkte och handlade detta till mig och när jag ändå var på gång så bad jag henne köpa med lite ostbågar hem. Jo ni hörde rätt. Inte bara marängswiss utan även ostbågar.

Så igår eftermiddag proppade jag i mig TVÅ portioner marängswiss och ganska många ostbågar.
Mensvärken då??? Den var som bortblåst.

Go bananas var det...
Dock inte i marängswissen, banan i marrängswiss??? Nej nej, det förstör bara smaken!

Kram och pepp på er alla från en urusel viktkämpe

4 kommentarer:

yvva sa...

godnatt älskade syster! du är ju bara bäst? näst efter Jinn då!
Kramisar på er två

Maria sa...

UNDERBART att läsa att någon har PRECIS samma besvär som jag...Jag känner igen mig själv till 100%, klockren beskrivning av mig en gång i månaden! Jag förstår allt från ilska, tårar, ipren som inte hjälper till att marängswiss verkligen hjälper! Stora kramar till dig och en påminnelse om att det snart kommer dagar då man känner sig på topp!

S sa...

Men du kommer tillbaka! :)

Grattis till bebis också! Har läst ikapp och blir så glad för er skull. Förstår att det känns hur spännande som helst!

Karin sa...

Hahaha, oj oj oj vad jag känner igen mig. Go bananas kan jag också göra lite nu och då.
Du är ingen urusel viktkämpen, bara en mänsklig sådan.
Nya tag nästa dag!!!
Kram kram