söndag 14 mars 2010

Vad gör man när livet känns hopplöst?

Efter att jag skrivit inlägget nedan struttade jag planlöst omkring här i lägenheten i mina myskläder.
Pustade och suckade. Tyckte att livet var allmänt sunkigt och ville bara att dagen skulle ta slut.
Vad händer då? Min älskade flickvän kommer med en fantastisk idé.
Vi åker till Karlskrona och käkar kebab!!!

Kanske kan tyckas konstigt att man åker nio mil enkel resa för att äta en kebab.
Men då vill jag meddela att det inte är vilken kebab som helst utan Michels kebab.
Och så är ju inte heller Karlskrona vilken stad som helst utan min favoritstad! Sagt och gjort. Vi piffade till oss lite lagom, packade ner lite CD-skivor (absolut ingen schlager så långt ögat nådde, det var bannlyst!) och stack ut till lille bilen.
En dryg timme senare intog vi en mycket mumsig kebabtallrik.

Och när vi ändå var i stan passade vi på att hälsa på Bird och Johannes! De åker till Indien på två veckors semester på torsdag så vi vinkade av dem lite!
Nu har jag krupit upp i sängen och tittar på fotboll.
Imorgon börjar tentaplugget. Rättsjournalistikstenta på fredag, varken mer eller mindre!

Kram och pepp mina vänner och trevlig söndagkväll

5 kommentarer:

Maria sa...

Mums, kebab på Michels. Jag har nästan farligt nära till det stället=)

Karin sa...

En sådan underbar grej att göra. Låter som ni hade en toppenkul dag! Lycka till med tentaplugg!
kram

Helen sa...

men va härligt att kunna sticka iväg så där... kram kram

Lena sa...

Du har en award att hämta inne på min blogg!!

Solkatt sa...

SV: Ja jag hoppas att de förändringar jag gjort, och kommer fortsätta göra, kommer ge önskad effekt på lång sikt :)

Det där fenomenet med långfärder bara för att äta nånstans är inte helt okänt för mig faktiskt! Den lilla hålan jag ursprungligen kommer ifrån har nämligen 10 mil till närmaste McDonalds (eller Max eller Burger King). Hände lite då och då att någon polare tog en sväng med bilen för att äta lite burgare haha. En kul grej :)
Nu verkar ju iofs. ert mål vara av lite högre kvalitet än en vanlig donken burgare då kanske men :p

Hoppas solen skiner hos dig med! Ha en bra måndag :)