fredag 2 april 2010

Då var det påsk igen - denna gången i Göteborg

Långfredag och här sitter jag på hotell i Göteborg och bloggar.
Vi var uppe med tuppen i morse och packade in oss i bilen för att dra de dryga 30 milen rakt över landet till västkustens pärla - Göteborg!
Det har varit en hektisk vecka, full med både plugg i mängder och jobb, också det i mängder.
Otroligt vad tråkigt det var att lyssna föreläsningar om politiska ideologier. Marx är inte helt up-to-date med dagens samhälle i sina tankemönster om man säger så, men det kanske bara är jag som tycker...
Förutom skola har det alltså också varit en hel del jobb. Tre kvällar av fyra möjliga. Det är med andra ord riktigt skönt med fyra dagars ledighet.

Idag mötte vi upp svärmor här i Göteborg och vi har redan hunnit med lunch på Pizza hut, shopping i Nordstan och fika på avenyn. Nu är vi som sagt på hotellrummet en snabbis innan vi ska ut och göra ett regnigt Göteborg osäkert på kvällskvisten. Så osäkert vi nu kan efter en tidig morgon och trettio mil i kroppen.
Innan bilturen ställde jag mig på den berömda gråa faran inne i badrummet av märke OBH Nordica. Utan större förhoppningar med tanke på vissa utsvävningar i veckan då jag har tyckt synd om mig eftersom jag har haft så mycket att göra. Visst är det märkligt.... Varje gång! Vem lurar man? Nåväl, vågen verkade inte ha uppfattat mitt frosseri ännu så den var snäll och visade på 69,9. Det lär den inte göra när jag kommer hem efter helgen. Glad Påsk på er allesammans därute. Avslutar med en favorit i repris från 2008.

Kram och påskpepp

0 kommentarer: