lördag 24 april 2010

Hjälp

Fasen också.
Dagarna går.
Motivationen lyser med sin frånvaro.
Promenader - tänkte jag, blev inget.
Gymet - funderade jag på, blev inte heller nåt.
Skulle börja löpträna, nja inte riktigt va.
Men sit-ups varje dag - hur svårt ska det va? Väldigt svårt tydligen!
GI-maten lyser med sin frånvaro. Felet är ingen annans än mitt eget.
Om 43 dagar har jag sommarlov.
Borde jag inte kunna få mig själv att vara nyttig, fokuserad och godisfri i 43 dagar och se var det leder?
Borde jag inte kunna göra i alla fall 30 sit-ups om dagen i 43 dagar, det kanske skulle göra underverk för magmusklerna?
Nu tar jag mig strax ett glas vitt och lite ostbågar och förbereder mig mentalt för de nästkommande 43 dagarna! Jag behöver all hjälp jag kan få. Är ni med mig?

3 kommentarer:

WellbeingOfMe - Välmående, LCHF-kost, Träning & Positiv energi sa...

SV: Vad roligt att du kikade in! :)

Jag är helt övertygad om att du klarar av allt det dära, både situpsen, löpträningen, gymmet, maten - allt! 43 dagar kvar till sommarlovet, försök att inte bara se det som en klump med dagar - se varje dag som en unik dag. Om du har som mål att du t.ex. skall göra 30 situps varje dag och äta gi-mat, så ta det beslutet varje dag. Varje dag när du vaknar tar du beslutet på nytt! Det fungerar ofta bättre än om man bestämmer "nu skall jag göra detta i 43 dagar..". Att bestämma sig är en viktig del när det gäller sånt här, så varför inte göra det varje dag? :) Jag tror det påverkar positivt, mer än vad man tror.

Och du..du är grym! Nu kör vi!

Ingegerd sa...

Ja visste e de konstigt att de ska va så svårt...Har varit övertygad varje dag i snart en vecka, att idag, idag ska jag träna....men det har inte blivit så mycket med det men min bestraffning är rätt effektiv tycket jag:-)

Solkatt sa...

Jag är med! Det här klarar vi fan Cornelia!!