fredag 23 april 2010

Nu byter jag ut Gunnar mot Torsten

Jag är klar med Gunnar och går istället över till Torsten.
De resterande 70 sidorna av Gunnar bjöd inte på några överraskningar men ryktet gör gällande att Torsten ska ha bra mycket mer intressant att förtälja. Jag är orolig över att ryktet kommer från en något partisk källa (läs: våra lärare) men jag skall ge honom en ärlig chans att trollbinda mig med sina texter.

Annars har dagen flugit fram som vanligt.
Efter lite matshopping på ICA Maxi var det dags för lunch. Och efter det fick vi spontanbesök av systerdotter Heidi och hennes son Pontus. Trevligt. De hade varit på IKEA och tittade förbi. Sånt gillar vi.

Efter det började jag känna mig lite krasslig. Det envisas med att göra ont i vänster sida av halsen och tillika huvudet så jag kröp helt sonika ner under täcket tillsammans med ovan nämnda Gunnar med Jinn lagade middagen. Och med tanke på mitt tillstånd - och då menar jag halsontet - har jag förutom middagsätandet, bara varit uppe för att byta bok i bokhyllan och inte mer. Nu skall jag ta mig an Torsten med liv och lust och sen sova en god natts sömn för att förhoppningsvis vakna upp utan halsont och lösa Melodikrysset imorgon.
Det låter väl som en god idé eller vad säger ni?
Kram och pepp

0 kommentarer: