fredag 14 maj 2010

En toppen och bottendag på en och samma gång

Det har varit en ganska bra dag idag.
Sov lite dåligt i natt på grund av en värkande tand och den har att göra med bottengrejjen i rubriken.

Ett par timmar spenderade jag på skolan med mina kollegor i radioproduktionsgruppen, därefter var det dags att bege sig iväg och handla. Eftersom jag och Jinn firar 6 år imorgon och ska iväg på en liten övernattning på Skansen på Öland så köpte vi varsin liten flaska mousserande, Jinn utan alkohol såklart och jag med. (Veckobonusen kommer att täcka detta lilla snedsprång!) Och det är nu vi kommer till toppengrejjen. Killen i kassan på systemet ber mig visa LEG!
L E G I T I M A T I O N!
Han anser alltså att han kunde ta mig för under 20 år! Jösses som jag log. Min första reaktion var: VA???? Och när han upprepade frågan log jag från öra till öra och så: Hemskt gärna, så gärna så, visst kan jag visa det!

För en sekund glömde jag till och med bort det inbokade tandläkarbesöket senare på eftermiddagen som annars hemsökt mig under stora delar av dagen. Jag hatar att gå till tandläkaren. Men nu har jag varit där och jag har fått veta att den provisoriska åtgärden som gjordes idag kommer att behöva ersättas av en rotfyllning. Det var också lite oroväckande att tandläkaren flera gånger bad mig ta en maxdos av både Panodil och Ipren samtidigt - innan bedövningen släppte! Man vågar inte annat än lyda! Nu sitter jag här efter en megados värktabletter och har ont. Gud vet hur ont jag hade haft om jag inte tagit värktabletter!

Pointsmässigt går det finfint. Idag kommer jag nog inte att äta upp alla pointsen - eftersom jag skall vänta med att äta till bedövningen släppt helt. Bra tips, vill du gå ner i vikt, gå till tandläkaren, då får du inte äta!

Hittills känns det helt rätt att ha gått över till Viktväktarna. Inspirationen att inte överskrida dagens points får mig att klara av att äta mindre - alltså inte falla för frestelsen framåt kvällningen och smälla i mig en massa snacks. Jag har inte ätit sött på flera dagar och kroppen känns lättare och renare än på länge. Jag ser fram emot att knata upp till viktis och känna den där spänningen inför att ställa mig på vågen och jag längtar efter att få min första guldstjärna.

Hittills har jag inte ändrat min kost så mycket, det nya ProPoints tänket inom Viktväktarna är mer inriktat på kolhydrattänket så jag känner mig hemma. Vissa saker kommer jag aldrig att ändra på. Jag kommer inte att börja dricka läsk igen, jag kommer inte att använda en massa lightprodukter och vitt bröd går bort, framför allt för att man inte blir mätt av det.

Nu är det dags att kika på ett inspelat avsnitt av de älskade Hollywoodfruarna och så vet ni att det blir tyst här imorgon och på söndag när jag och min älskade firar vår 6-årsdag!

Kram och pepp till er alla där ute!

1 kommentarer:

Nenny sa...

Grattis till legvisningen på systemet! =)
Hoppas tanden inte gör för ont.
Och ett stort GRATTIS till er på 6 år dagen! Hurra!
Hoppas ni får en superskön dag på Öland.
Kram kram