söndag 18 februari 2007

Äntligen riktig Schlager

Jag har funderat på det här med att börja blogga under en tid och nu är det dags.

Äntligen smällde det nämligen till igår. Äntligen riktig schlager!
Tacka Måns för det. Cara Mia!!!

För en liten schlagernörd som mig har de tidigare deltävlingarna varit en riktig pina och det var förlösande att få höra bidragen i Örnsköldsviks deltävling.

Det är som att Måns direktkvalificering lite grann utjämnar det faktum att även Sebastian fick en biljett till Globen. Den var inte riktigt så välförtjänt. Kan till och med tycka att hela Sebastians medverkan inte är så välförtjänt. Joker??? Hallå... Varifrån kom den idén?

Sonja hamnade mycket rättvist också på en andrachansenplats och nu vet jag att jag kommer att få många schlagerrävar på mig men borde inte Magnus ha tagit Nannes plats.

Håller med
Expressens herr Nunstedt att det var ett generationsskifte och att det är klart positivt, men då borde Nanne oundvikligen ha skiftats bort före Magnus.

Nu är det nog snackat såhär i mitt första inlägg... Stan och lite shopping väntar och jag återkommer var så säker...

//Mia - första dan på nya bloggjobbet

0 kommentarer: