söndag 29 april 2007

Det bara bubblar i mig

Vilken hääärlig söndag! Känner mig alldeles alldeles lycklig.
Morgonen började ganska segt och min söta sambo kommer in och väcker mig strax efter 10. Som de trogna Melodikrysslösare vi är (lördagar kl 10 i P4 för er som inte vet det) så var vi lite vilsna när vi missade det igår morse - det sänds inte i Danmark.
Därför blev jag alldeles glad och lycklig när hon kommer in till mig och säger:
- "Upp och hoppa, nu börjar krysset snart!"


Frukosten var framdukad och en latte på Espressohouse inhandlad och funktionen att lyssna på krysset på nätet i efterhand aktiverad. Kan man önska sig en bättre start på dagen? Det är kärlek.

Min älskade stöttar mig i min viktminskning på alla sätt och vis men hade idag inte kunnat låta bli att inhandla en yoggi som hon visste att jag inte skulle kunna motstå.
Jajamensan. Delikatess Yoggi med Browniesmak... Skulle kunna vara värsta höjdarn eller katastrof. Det skulle ha kunnat bli min dipp idag men ödets makter ville något annat. Utgångsdatumet hade nämligen vid en närmare titt passerats för en dryg vecka sedan. Så det blev en liten promenad tillbaka till affären istället och pengarna tillbaka. Jag motstod nämligen erbjudandet att byta den mot en ny! Segern är min!


Och när vi ändå var ute i det fina vädret så fortsatte vi promenixen ner mot Malmös reviera. Västra Hamnen och Ribban. Fantastiskt väder var det och utsikten mot Öresundsbron, Kallbadhuset, Danmark och Turning Torso helt fantastisk. Dryga 5 km blev det allra minst och min inte helt tillförlitliga stegräknare stannade på 5912 steg. Så då får jag minsann belöna mig själv med en litet träningsmärke. Det var så länge sedan sist att det nästan har fallit i glömska men jag tror bestämt att det såg ut såhär...J

Och så kan jag naturligtvis inte låta bli att visa upp lite härliga bilder från promenaden.

Öresundsbron och Kallbadhuset





Västra hamnen med
Turning torso i bakgrunden.


Men så är det ju också söndag nu och alltså vägningsdag. Och jodå jag har ställt mig på vågen idag.

Resultat söndagen 29 april (5 veckor kvar till Mallis)
totalt antal aktiva veckor: 3
viktminskning i kilo senaste veckan: 0,8
viktminskning i kilo totalt: 1,2
aktuellt BMI: 28,4
start BMI: 28,7

Sakta men säkert går det och det peppar mig bara hur mycket som helst att ha gått ner 0,8! Så för att fira detta så tänkte jag anta en "utmaning" från
Kickans sida. Hon tänker hoppa av tunnelbanan ett par hållplatser innan den hon normalt brukar för att få extra motion.

Själv tar jag dessvärre oftast bilen till jobbet och kommer inte att ändra på det. Dock kommer jag att ta med mig mina promenadskor till jobbet och utöka min lunch som just nu brukar vara i 30 minuter till en timme. De 30 sista minuterna tänker jag spendera med en liten promenix på maten. Det är min utmaning. Jag hoppas lyckas hinna med detta alla dagar i veckan men ibland kommer det nog inte att gå så för att inte misslyckas med min utmaning så satsar jag på att hinna med 3 st promenader i veckan. Resultat utlovas här!

Nehe nu skall här städas lite och sedan bär det av hem till goda vänner på söndagsmiddag. Ha en fortsatt underbar söndag allesammans.

- Mia,
minus 1,2 kilo julskinka

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt Mia, grymt duktigt! Ha en trevlig valborg!
Kram och pepp

Kickan sa...

Hej Mia!
Vad roligt att du kör en variant på min utmaning!Min har verkligen räddat min vecka, för trots möhippa och Valborg denna långhelg med all vin och mat som kommer med så har jag ändå lyckats gå ner flera hekto:) Tror stark på att det är de små vardagsföränringarna man gör som ger mest resultat både vad gäller motion och mat. Grattis till den stora minskningen ocskå!
kram Kickan