tisdag 1 maj 2007

En mellandag

Idag har jag en mellandag. Lite hängig, lite deppig. Inte pga maten eller så utan mest bara därför att...
Sov länge och har mest bara slappat och gjort ingenting idag. Av någon anledning har jag lättare att hålla fokus uppe när jag är inne i vardagen med allt vad det innebär, jobb och annat som mest går på rutin.
En sådan här klämdag som 1:a maj blev i år sätter alla mina invanda mönster ur spel och jag känner mig ganska vilsen.
Har ändå gått en kortare promenad idag och lyckats motstå frestelsen att inhandla en glass i den faktiskt riktigt värmande solen. Gick istället hem och lagade till en liten rätt med fläskfilé, kantareller och paprika. Så jag skall inte klaga, jag skall nog bara bli bättre på att slappna av och inte göra någonting och kunna njuta av det.

-Mia

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag försöker också tampas med kilona...men i min stressade tillvaro lyckas jag på något sätt misslyckas om och om och om igen. Men jag SKA lyckas. Lycka till!

Anonym sa...

Depp-dagar dyker upp då o då för mig med som idag då jag o sambon har smågnabbats utan anledning hela dagen. Knas! Vad duktig du var som stod emot glassen!
Kram o pepp!

Kickan sa...

Jag blir ofta rastlös på slapp-dagar trots att man alltid går och längtar efter slappdagar när man jobbar...tänk att man aldrig kan vara nöjd!:)Kram och pepp!!