söndag 6 maj 2007

Livet - njut av livet!

Det har varit tyst här ett par dagar.
En nära familjemedlem har lämnat detta jordeliv efter en ändå ganska kort sjukdomstid.

Förra helgens Danmarksresa, som var en del av en Tysklandsresa för henne, blev den sista. Resan blev som en bragd, en sista önskan som uppfylldes när hon fick blicka ut över Kiel och havet från terassen på 4:e våningen, ätandes en skål jordgubbar och grädde.

Natten mellan fredagen och lördagen lämnade hon oss här och gick vidare.
Livet blev inte alls så långt som hon hade önskat utan alldeles alldeles för kort.
Det blev inte någon jordgubbstårta, som var det bästa hon visste, på den 61a födelsedagen!

Saknaden är enorm men jag är ändå mycket tacksam att vi fick till oss att det var viktigt att vi åkte till Dalsland denna helgen. Vi fick möjligheten att vara några sista timmar i hennes närhet även om hon inte fysiskt var kontaktbar, men hon visste att vi var där, det är jag säker på.

Livets vägar är outgrundliga. Hon har lärt oss massor och en av de starkaste känslor hon nu lämnar efter sig är vikten av att leva, att njuta av livet, att älska det man gör och trivas i sin vardag. Se till att göra det man önskar och älska det liv du lever. Lev här och nu! Imorgon kan det vara för sent.

L, du finns i mitt hjärta och i mitt medvetande mer än du anar och jag väntar på att du ger mig ett tecken ifrån den andra sidan när du är redo.

Vi möts igen!

4 kommentarer:

elin79 sa...

Har saknat dig här och undrat hur det var fatt. Sköt om er och jag skickar en stor styrkekram åt ditt håll.

*KRAM*

Anonym sa...

Beklagar verkligen sorgen. Ta din tid och läk.
Ta hand om dig!
Kramar

Kickan sa...

Det var väldigt fint skrivet, beklagar verkligen sorgen. Sköt om dig ordentligt nu!
Kram Kristina

Järnladyn sa...

Vad ledsamt att höra! :(
Men det måste kännas skönt att ni var med henne in i det sista. Och att ni bär med er hennes budskap genom resten av era liv.