måndag 21 maj 2007

Måndag...

Ibland kommer man bara inte på någon bra rubrik, idag är en sådan dag så det fick bli bara måndag helt enkelt.
Jobbet igen efter en allt för lång helg var ingen angenäm upplevelse, det var tämligen mycket måndag idag!

Eftersom jag var riktigt slut i morse kom jag inte upp i så god tid som jag önskat, så det blev till att handla lite frulle på väg till jobbet. Därför har min dag sett ut som följer:

Frukost:
Drickyougurt från Skånemejerier med smak av banan, rabarber och någon mer frukt, mycket god! Till det en liten minifralla och så kaffe så klart...
Mellanmål:
3 vindruvor (var lite stressad)
Lunch:
Biffar (svärmors hemmalagade underbara) med lite fullkornspasta
Fika hos kund:
1 Kärleksmums, kunde inte låta bli, samt kaffe igen.
Middag:
Kycklinggryta och hemmagjord fettsnål klyftpotatis med palsternacka och morötter samt sallad till det.

Direkt efter jobbet gick vi dessutom ut på en promenad ca 40 min så för det får jag en J

Mest nöjd med idag får jag nog säga att jag är med promenaden och att vi solade efteråt (börjar bygga på brännan) och minst nöjd är jag med att jag inte kunde motstå kärleksmumsen.

När det gäller den promenadutmaning jag nämnde för någon tid sedan så har det inte blivit så mycket med den. Jag har lagt idén på hyllan. Mitt jobb tillåter inte det helt enkelt. Istället skall jag försöka gå hem en halvtimme tidigare och ta en promenad efter jobbet direkt. Precis som vi gjorde idag. Återkoppling på resultat följer.

Nehe nu skall det fortsättas med att jobba lite här.

Ha en fin kväll allesammans.
Kram och pepp.

- Mia

2 kommentarer:

Kickan sa...

Heja heja!
Vad duktigt med promenad! Jag lät bli igår och skyllde på att det "kanske skulle regna", men vad gör det om man blir lite blöt?? ska skärpa mig! Och förstår att du inte kunde tacka nej till en kärleksmums, man kan ju inte neka ngt med ett så gulligt namn!
Kram Kickan

Cornelia sa...

Kääärleksmums... nu sätter sockerbhovet in här på eftermiddagen igen, men idag spelar det ingen roll vilket namn det har så blir det inget socker!
-Mia