söndag 20 maj 2007

Nu bubblar det igen

Det gör det på mig ibland. Kanske är märkligt att det gör det just idag efter en tuff helg med mycket sorg men så är det. Man får en annan syn på livet och att man skall ta till vara på den tid man har här på planeten Tellus.

Senast det bubblade i mig hade jag haft ett gott viktresultat och livet var i allmänhet rätt mysigt. Idag kan jag inte stoltsera med några resultat alls eftersom jag som ni redan vet inte kommer att ställa mig på vågen idag.

Har istället suttit ca 6 timmar i bilen idag från Dalsland tillbaka hem till Skåneland. Det blir många timmar att bolla fram och tillbaka med sin sambo och nog har vi försökt komma fram till hur vi skall förgylla vår tillvaro lite mer och njuta av livet. Hon har bland annat lovat mig att stötta mig mer i mitt viktkämpande på olika sätt (yougurt med browniesmak bye bye) det känns skönt verkligen. Och så är det full förberedelse inför Mallis naturligtvis. Därefter är det ju snart Midsommar, bara en sådan sak. Och så har vi ju en massa goa vänner runt om i Sverige som vi bara måste åka och hälsa på i sommar. Och så lite släkt... Lite på Öland vilket kommer att innefatta en 60-årsfest, lite i Linköping vilket kommer att innebära bröllop. Ja man kan ju hitta sämre saker att spendera sina somrar med.

Ytterligare en resa till Spanien kommer förmodligen också att bli av då vi skall sluta upp med svärmor någonstans på hennes pilgrimsvandring till Santiago. Det blir en annorlunda semester. Och självisk som jag är kommer den ju att innebära motion och det tackar man ju inte nej till...

Här hemma innanför dörren låg det lite information från Växjö universitet dit jag har anmält mig för lite distansstudier under sommaren. De sätter igång direkt efter Mallis så det kommer att bli fullt ös.

Det är så härligt att ha så mycket saker på G. Jag bara älskar att ha almanackan full!

Kram och godnatt.
Imorgon är det en ny vecka.

-Mia

0 kommentarer: