tisdag 26 juni 2007

Den rutinmässiga vardagens charm

Hur monotont det än kan kännas gillar jag min vardag mycket.
Förutom att det var näst intill omöjligt att gå upp i morse så har dagen varit ganska underbar faktiskt. Trots min trötthet hann jag med två mackor med den omtalade Kalles färskosten.


Vid lunchtid intogs resterna från gårdagens sallad. Och nu ikväll skulle min älskade sambo egentligen lagat till en kycklingrätt. Döm om vår förvåning när den färska kycklingen vi köpte igår var fullständigt oanvändbar, jag vill inte ens nämna hur det luktade när vi öppnade förpackningen. Det räcker med att säga att Kungsfågel kommer att få ett samtal från mig imorgon.


Istället blev det lövbiff med en massa sallad, lök och fetaost på och till det lite fettsnål pommes och en massa vitkålssallad. Efter maten vindruvor för att dämpa det obligatoriska godissuget som brukar infinna sig ungefär nu varje gång jag kör igång med mattänket på allvar.


Alldeles alldeles strax är det premiär för sommarens stora händelse. Allsången. Utförligare recension med tankar efter kvällens show kommer senare ikväll eller imorgon.
Nu är det sommar det är en sak som är säker.


Kram och pepp till alla.

-Mia

2 kommentarer:

Malin sa...

Bläää för rutten mat. Helt rätt i att ringa och klaga!
Jag fick en massa kuponger från Önos när jag hittade en mask i deras sylt, uäck!
Har du fått nåt svar på pointsen på kaviaren? Är den god?
Härligt att du trivs med din vardag - då går ju allt så mycket lättare!
Kram till dig

Cornelia sa...

Jag har minsann ringt till Kronfågel idag och de skall skicka kompensation. Så himla trevlig var hon jag pratade med så det var positivt. Jag skall gå in och kolla pointsen. På 56kilo.se har Åse en lite uträknare så dit skall jag gå. Den är helt OK men ingen smakupplevelse, lite som jag hade kunnat ana :-)
Kram kram