måndag 25 juni 2007

Kalles och en pytt...

Det har funkat helt OK idag. Tillbaka på jobbet efter en extra dag ledigt är aldrig en angenäm upplevelse men ändå helt OK.

Lyckades dock somna om i morse och kom inte upp så tidigt som jag hade tänkt. Har tydligen sagt att jag var vaken när klockan ringde något jag inte har ett minne av.

Till frukost blev därmed två knäckemackor med citronpeppar och en kopp kaffe när jag kom till jobbet.
Till lunch blev frestelsen att inhandla pytt-i-panna för stor men är det inte värre frestelser än så, tänkte jag, så kan det vara OK. Sagt och gjort. Pytt i panna med stekt ägg blev det till lunch, det var välbehövligt efter den snålt tilltagna frukosten. Vatten har jag druckit ordentligt på eftermiddagen OCH motstått kaka som Boban så snällt bjöd på.

Sedan var det inhandling av proviant på Maxi för kung och fosterland. Jag gillar verkligen det här med självscanning. Så himla praktiskt, just idag blev det förstås avstämning men det var länge sedan sist och det var helt korrekt idag så nu dröjer det nog till nästa gång.
Vad händer då efter att betalningen är klar, jo kassörskan ger mig som tack eller någon liknande fin gest, en tablettask för besväret!
Är det inte magiskt, så fort man har bestämt sig så skall det jäklas. Dock, denna frestelsen (om det ens kan kallas så) motstogs och tablettasken kom mycket snabbt i flickvännens ägo.



Här hemma har det varit lite allmänt pyssel som hör en lönedag till, efter det knåpades det ihop en liten sallad bestående av, sallad, gurka, tomat, purjolök, fetaost (någon ny variant jag inte sett tidigare med chili och oliver, mycket god) samt knaperstekt bacon.


Till det två smörgåsar med dagens fall för reklamen:



Jajamensan, Kalles färskost...
Någon som vet pointsen på detta, information mottages tacksamt!









Nu börjar alldeles strax favvoprogrammet Lyxfällan.
Kram och pepp
-Mia

1 kommentarer:

Stina sa...

Hej Cornelia!
Vad kul att läsa din blogg. Om du går in på www.56kilo.se så kan du räkna ut points för olika livsmedel. Något som har funkat för mig när det gäller viktnedgång är att bara äta 3 ggr om dagen, frukost, lunch o middag o bara en portion varje måltid. Försök att äta lagad mat både lunch o middag. Tänk på att inte äta något efter middagen. Det är jättejobbigt i början att gå o lägga sig hungrig men jag lovar, det funkar! Jag brukar även promenera före frukost vilket har gett bra resultat. Om du inte har möjlighet till det se till att det blir iaf sammanlagt en timme under hela dagen. Lycka till! Kram/ Stina