måndag 23 juli 2007

Karlskrona - here we come!

Äntligen, nu är det snart dags.
Imorgon styr vi kosan mot Sveriges underbaraste bästa stad - Karlskrona!

Lugn och ro, frihet, hav, inget jobb så långt ögat når, skärgårdsbåt, middag på Lisas sjökrog, karaoke på Fox and Anchor, fika på 1344 och Tre G, glass på Glassiären, bad på Saltö om vädret tillåter och en promenad på Brändaholm och naturligtvis en massa underbara vänner!!!

För er som inte har varit i Karlskrona - ni har missat nåt.
Lugnet börjar så smått lägga sig, semestern är konstaterad liksom. Den är numera konkret! Och det är alldeles alldeles underbart.

Ytterligare en aktivitet är dessutom nyligen bokad. Diggiloo skall besökas i Grebbestad. Från östkusten till västkusten alltså. Har hört en massa bra kritik för Diggiloo i år - framför allt när det gäller fröken Bengtzing och som den schlageridiot man är, är det nästan konstigt att inte föreställningen besökts tidigare. Aldrig någonsin faktiskt.

För övrigt är dagens stora besvikelse Mia Thörnbloms Sommarprogram i P1. Jag har sett fram emot det i flera veckor och det var till och med inskrivet i kalenderna. Dagens träningspass på gymmet (ja ni läste rätt :-) anpassades tidsmässigt så att jag skulle kunna lyssna live på programmet. Jag har tidigare skrivit här på bloggen om min åsikter kring hennes bok "Självkänsla nu!". Och jag ville nu ge henne en chans till genom att lyssna till hennes tankar och idéer. Men jag blir inte speciellt imponerad. Det mesta är sunt förnuft, dekorerat med en massa blaj blaj. Nu var denna föreläsningen gratis men jag blir nästan upprörd när jag vet att många människor betalar dyra pengar för att gå på hennes föreläsningar. Personer som ofta inte mår så bra och kanske befinner sig i ett jobbigt skede i livet.

Jag skulle inte uttala mig om detta om jag inte visste att det fanns andra personer som gör jobbet hon gör så mycket bättre. För ett par år sedan hade jag via min utbildning förmånen att få delta i en hel dags föreläsning av Hans Wern. En personlig coach som jobbar mycket mot företagsledningar. Mer om Hans och hans verksamhet kan du läsa här.

Hans budskap var glasklart (och omöjligt att återge här via bloggen) och jag gick stärkt där ifrån och fortfarande tänker jag ofta på de specifika råd han gav. Får du någon gång möjlighet att delta i något där han medverkar. Ta chansen!

Nu är det slutpratat för denna gången. Disken efter dagens frukost, lunch och middag som alla varit av det nyttigare slaget, väntar. Och sedan packningen.
Karlskrona - here we come!

-Mia
som ev. blir lite tystare här på bloggen ett par dagar

0 kommentarer: