måndag 23 juli 2007

Lyxfällan kommer närmare

Lyxfällan är utan tvekan mitt favoritprogram om man undantar Vänner.
Jag vet att det kan tyckas kontroversiellt att gilla programmet. Men det är mitt extrema intresse för ekonomi som ger denna fascination.

Jag har förstått att det är många som tycker att programmet är rent fruktansvärt men jag vill ändå påstå att de personer som medverkar i programmet faktiskt har anmält sig på egen hand. Många gånger tycker jag att våra dagliga nyhetstidningar ofta gör värre påhopp och övertramp i sin s.k. nyhetsbevakning. Och säga vad man vill, men Charlie och Mattias gör ett fantastiskt jobb. Hade gärna varit en av dem. De gör mycket goda gärningar.

Visst har man en och annan mer eller mindre nära vän som skulle behöva samma hjälp, men privatekonomi är känsligt och det gäller att man inte klampar in utan att ha blivit inbjuden så att säga.

Jag trodde att jag hade sett alla programmen och inför kvällens repris och skulle bara kolla vilket avsnitt det var för att bestämma mig om det var värt att se om det eller om jag skulle ägna mig åt packning istället. Döm om min förvåning när detta program inte var ett av de jag hade sett tidigare och att jag dessutom mycket väl kände igen den person som var kvällens medverkande. Jenny och jag gick på Bartenderskolan på Mallorca ihop sommaren 2001. Hon hade ändrat sig lite men jag kände mycket väl igen henne. Var naturligtvis tvungen att även ringa Fia och be henne kolla eftersom hon också var med på kursen. Och jo då, hon kände också igen henne.


Som i alla deras program gick det bra för Jenny på slutet, vilket denna gången var lite extra kul. (Fotot här bredvid är lånat från TV3:s hemsida)

Hoppas att det har gått bra även fortsatt. Och om inte annat så får du plocka fram dina gamla bartenderkunskaper och extraknäcka lite Jenny. Om du nu mot förmodan skulle läsa detta.

Nu är det absolut packning som gäller. Ligger efter.
Over and out.

-Mia

2 kommentarer:

Anonym sa...

phu! vill själv anmäla mig till lyxfällan. jag är en sådan som gillar att spendera, inte konsumera. blir galen på mig själv! hoppas du packat klart allt nu:)

Cornelia sa...

Funderar på om inte lyxfällan hade varit en bra affärsidé för mig som tycker om att reda upp i ekonomier. Vi får väl se en dag. Har börjat lite på hobby nivå att hjälpa min vänner :-)

Packningen är i det närmaste klar... Nu blir det lite vardagslyx i form av nagelvård innan bilen far iväg...
-Mia