måndag 19 november 2007

TACK!

Jag har så många att tacka för så mycket.

Tack Jinn för en fantastisk födelsedagshelg. Tack kära svärmor för en fantastisk spaupplevelse. Tack alla underbara människort som via SMS, telefon, bloggen, facebook, mail ja till och med via vanlig post har grattat mig. Jag har aldrig blivit så uppvaktad. Det känns härligt.


Helgen påbörjades i torsdags med tågresa till Stockholm och incheckning på Hotell Anglais.

Därefter stog shopping på menyn. Just som jag trodde dagen led mot sitt slut och jag kanske till och med skulle hinna kolla på Lyxfällan i hotellsängen fick jag första presenten. Inslagna till oigenkänlighet i ett DVD fodral med texten "Öppna mig" låg biljetter till kvällens föreställning av Sound of music.


Tjohooo... en fantastisk föreställning, så söt! Och så duktiga medverkande. Pernilla och Tommy... kan man önska sig nåt mer.

Jag stupade i säng när vi kom hem till hotellet vid halv tolv tiden.

Vid halv åtta tiden på fredagsmorgonen kom svärmor med födelsedagslatte (med extra shot) och Oreomuffins från det närbelägna fiket. På den vägen var det. På grattiskortet hintades om att vi skulle ses under eftermiddagen i en chokladdoftande miljö...

En liten stund senare intogs frukost tillsammans med Idolerna, eller ja inte tillsammans med men i närvaro av dem. Vi bodde på samma hotell som dem och lyckades pricka frukosttid med dem alla förutom Marie. Eftersom jag sedan länge sagt att jag gärna skulle vilja säga ett par ord till Andreas om jag fick möjligheten kan jag väl säga att jag inte riktigt visste var jag skulle ta vägen. Nu valde jag av respekt till privatlivet eller kanske pga min egen feghet att inte klampa fram, det får bli vid ett annat tillfälle, och när Andreas lämnat restaurangen efter en stund, kunde jag koncentrera mig och då kände jag också vad maten smakade :-)

Efter en kortare tur på stan bar det av mot centralen och mot fjärrtågen. I detta läget var jag helt övertygad om att min älskade sambo var helt ute och cyklade, men ack vad jag bedrog mig. Tåget förde oss till Södertälje och Hotell och Spa Skoghöjd. Där väntade en vistelse där både ansiktsbehandling och CHOKLADMASSAGE ingick!

Jag kan faktiskt inte i ord förklara vad denna vistelse betydde för mig. Det var alldeles alldeles underbart och det skall göras igen.

Efter en trerätters middag på lördagkvällen bar det åter av till Stockholm och träff med lite vänner. Lite shopping och sedan Nannes show på Hamburger Börs på kvällen. (Egentligen en försenad 50-års present till svärmor men jag hängde med på den presenten också). Fantastisk show. Över alla förväntningar!!!

Tilläggas i allt detta berättande om allt vi hittade på att jag fick de efterlängtade biljetterna till Peter Jöbacks konsert på Slagthuset i Malmö på fredag. Rad 1!!! Så nu gäller det att du piggar på dig från förkylningen Peter.

Inte konstigt att det var tungt att gå tillbaka till jobbet i går... Nä fram för mer ledighet säger jag.
Ta vara på livet och njut av det!

Återigen... tusen tack till alla som har grattat.

Kram Mia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad härligt det lät, alltihopa! Verkar som det inte var så farligt att fylla 30 då?!
Kramar

Cornelia sa...

Hihi, åh nej då... Det till och med rekommenderas varmt :-)