tisdag 1 januari 2008

2007 - en sammanfattning!

2007 kommer att gå till historien som ett av de mest händelserika åren i mitt liv. Året har varit fullt av både stor lycka och stor sorg flera gånger om. Jag har haft funderingar på hur jag på bästa sätt kan sammanfatta året som gått. Så surfade jag in på Malins sida och hittade följande årsavstämning som jag helt fräckt nu har lånat och gjort till min egen. Så vill ni veta hur mitt gångna år har varit. Håll till godo!

1. Gjorde du något 2007 som du aldrig gjort förut?
Ja faktiskt, det kan låta konstigt men 2007 var året som jag var på spa första, men defenitivt inte sista gången.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nu kan jag inte i detalj minnas alla mina löften, men jag gissar att de flesta handlade om vikten och de kan jag inte säga att jag höll.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2007?
Ja, min närmaste och äldsta vän Fia och hennes Oskar fick lilla Alma.
4. Dog någon som stod dig nära?
Dessvärre har detta året varit tungt på det sättet, i februaru gick min far bort och bara några månader senare, i maj gick en nära familjemedlem till Jinn bort.
5. Vilka länder besökte du?
Spanien besöktes i form av Mallorca
6. Är det något du saknar 2007 som du vill ha år 2008?
Styrkan att ta tag i min vikt och mitt välbefinnande.
7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas?
15 februari - den dagen min pappa gick bort och den 16 november så klart. Min 30 årsdag.
8. Vad var din största framgång 2007?
Ingen speciell jag kan minnas just nu. (Lite trist...)
9. Största misstaget?
Inget speciellt på detta heller vilket kanske väger upp svaret på föregående fråga.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inget allvarligt. Fick dock en liten förvarning om att jag bör vara lite mer noga med vad jag äter.
11. Bästa köpet?
Vi har köpt många bra saker under året. En ny TV, ny inspelningsbar DVD, surround och förstärkare. Allt detta är saker jag inte skulle vilja vara utan.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Ovansående :-)
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att Alma föddes.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Alla melodifestivalslåtarna naturligtvis.
15. Var du gladare eller ledsnare jämfört med andra år?
Dessvärre mindre glad
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Motinerat, ätit nyttigt, rest.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit onyttigt och latat mig.
18. Hur tillbringade du julen?
Med flickvän och svärmor i lugn och ro i Åmål!
19. Blev du kär i år?
Nej - jag fortsatte var kär i min älskade.
20. Hur många one night stands?
Nej du det är inget för mig.
21. Favoritprogram på TV?
Förutom Melodifestivalen, Lyxfällan!
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, verkligen inte
23. Bästa boken du läste 2007?
Historien om Ikea och Ingvar Kamprad.
24. Största musikaliska upptäckten?
Inga nya upptäckter under 2007 inom musiken.
25. Något du önskade dig och fick?
Nej inget direkt
26. Något du önskade dig men inte fick?
Fler än 24 timmar på ett dygn
27. Årets bästa film?
Oj oj, undrar vilka filmer som kom under 2007.
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Vaknade på hotell Anglais i Stockholm, åt frukost. Åkte till Södertälje och var på spa resten av dagen och dagen efter. Fick bland annat chokladmassage. Den bästa dagen i livet hittills!
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att The Ark inte hade vunnit Melodifestivalen
30. Hur skulle du beskriva din stil 2007?
Mycket svarta, rymliga kläder som döljer det jag inte är nöjd med hos mig själv!
31. Vad fick dig att må bra?
Spaupplevelsen och känslan av att koppla av och njuta av det.
32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Får nog säga Peter Jöback. Fast det är ju omöjligt på alla sätt och vis :-)
33. Vem saknade du?
Min far.
34. De bästa nya människorna du träffade?
Mina kära nya kollegor som betyder mycket för mig. Helen och Pernilla.

Det var det det.
Nu ser jag med tillförsikt fram emot 2008.
Det är många som satsar hårt på ett sundare och smalare liv inför 2008 och flera av oss är med i VårRaset som startats av Åse.
Har du inte redan anmält dig så gör det nu. Ju fler vi är, desto bättre.

Själv har jag bestämt mig för en annan metod än Viktväktarna denna gången. Åtminstone till att börja med.
Vi skall testa att äta enligt GI metoden. Imorgon bitti går startskottet.
Vikt och midjemått kommer att redovisas här till vänster samt under Åses VårRaset tabell.

De sista skälvande minuterna av det gamla livet återstår.
Nu skall jag mumsa i mig det sista godiset. Och när jag säger sista så menar jag sista. För nu blir det inget mer godis under 2008.

Vänner! Nu gäller det!

-Cornelia
taggad som aldrig förr

0 kommentarer: