söndag 13 januari 2008

Dag 12 - helgen strax avklarad

Så var det söndag igen. Helgen har gjort precis som veckan, susat iväg.

Har varit aktiv i form av städning, promenad, plugg och en massa annat.
Ingen rast och ingen ro.

Nu har jag äntligen hunnit titta runt hos er alla hur det går, hoppas att jag inte missat någon och jag hoppas att jag kommit ihåg att göra ett litet inlägg hos de flesta.
Igår kväll hittade jag en bra sida där man kan hålla kolla på vilka nya inlägg som kommit sedan senast man var inloggad. Bloggkoll.com heter den och där kan man på en egen sida lägga till alla de sidor man vanligtvis besöker... Min sida kan ni lägga till bara genom att klicka på ikonen här till höger.

Det verkar som det går riktigt bra för oss alla när det gäller den smala linjen. Gud vad härligt!
Själv har jag fortsatt vara duktig. Skillnaden nu mot tidigare halvhjärtade försök som gjorts under 2007 är helt klart motivationen. För oavsett vad som händer nu så känner jag att motivationen finns där.


Exempelvis har jag börjat fundera starkt på att lägga om "taktik" eller sätt i min viktnedgång.
Jag har redan tidigare nämnt att jag kommer att gå tillbaka till Viktväktandet och överge GI metoden som nu är den jag använder mig av. Jag tänkte att jag skulle göra det i februari någon gång. Men nu börjar jag fundera på om det inte är nödvändigt att jag gör det redan tidigare.

GI har funkat kanon för mig, både matmässigt och viktmässigt men de senaste dagarna har jag börjat känna av en molande smärta i högersidan som jag känner igen sedan strax efter min 30-årsdag då jag fick vad jag har gissat mig till var en lindrig form av känning av gallan. Och det är ju inte helt ologiskt att man känner av GI-dieten om man har en känslig galla... Så, jag tänker fundera ett par dagar till och känna efter så får vi se hur jag gör efter onsdag. Att gå tillbaka till VV ser jag som positivt på många sätt. Det är ett sätt jag känner mig hemma i, de flesta av er andra använder sig av det sättet och det är också ett sätt man kan fortsätta att leva efter redsten av livet.

Har hört talas om att VV har börjat med en form av autogiro, tänkte i så fall hoppa på det.

Nåväl, nog med bladder.
Nu är det dags att plugga lite till. En liten smoothie kommer att slinka ner under kvällen och så blir det tidigt i säng så jag är pigg imorgon. Och snart är det onsdag och då är det vägning.

Imorgon kommer Fia och Alma, längtar redan. Det blir Idrottsgalan och sport-mat imorgon kväll. Hamburgare på GI-vis.

Stor kram och en massa pepp till er alla.
Cornelia

6 kommentarer:

Helen sa...

Härligt att du är motiverad.. jag tycker att VV är bättre för då kan man ju äta allt.. GI metoden så är det väl så att man uteslutar massa grejer.. eller har jag helt fel nu??
nä nu ska jag ta en dusch. kämpa på kram

Malin sa...

Härligt inlägg - jag blev glad av det!
Visst är det kanon att alla är så taggade?!
Jää...snacka att man får motivation hos alla bloggar man besöker.
Ska kolla upp vad det där bloggkoll är för nåt.
Hoppas smoothien smakade smaskigt. Själv ska jag ta mig lite fruktsallad.
Kram kram

Anonym sa...

Du vet ju vad jag tycker om VV. Hållbart för livet alltså!
Att få ont i kroppen pga kosten kan aldrig vara bra. Tanken är ju att man ska känna sig renoverad inte trasig!
Hoppas det löser sig!
Kram

Em Löfgren sa...

hej! härligt att läsa om motivation! den kan ta en hur långt som helst! =)

Anonym sa...

ont i kroppen av GI? Vad är det då som den reagerar på? Jag har lagt om min livsstil med GI och tycker jag mår mycket bättre... ja, ja alla är vi olika.

Men hamburgare på GI vis. Berätta!!

hälsn. Maria

Anonym sa...

Det viktiga är ju att hitta ett sätt som din kropp mår bra av.
Själv tycker jag VV är super. Går att leva så livet ut.
Smootie låter smaskigt hur gör du den??? Har tänkt göra det med men aldrig kommit till skott.