lördag 12 januari 2008

Dag 10 - jag vill ha mer tid

Jag saknar er!
Tiden bara springer iväg för mig och jag har inte hunnit blogga sedan i torsdags och inte hunnit kolla av hur det går för er alla andra sedan i tisdags... Snyft och suck!
Det är jobb och det är socialt umgänge och det var Let´s Dance igår och det är plugget. Och så motion naturligtvis.

Vi har precis varit ute och promenerat i en och en halv timmer nu Jinn och jag. Härligt var det!
Vi avslutade med att kila inom biblioteket och läsa våra "hemmatidningar". Jag läste BLT (Blekinge läns tidning för den oinsatte) och Jinn läste Corren (Östgöta Correspondenten alltså).

Nu väntar en lunch bestående av kassler och keso, sedan är det plugg som gäller någon timme, ligger starkt efter planen där... Och så ikväll blir det förmodligen bio. Det blir första gången på bio utan popcorn för mig. Popcorn är annars en av mina svagheter.

För övrigt måste jag också säga att gårdagens kväll (fredag) var bland de större svårigheterna hittills. Förra fredagen kändes inte lika hård eftersom vi då hade varit lediga hela veckan. Men igår var det lite som "fattades", det där lilla vinglaset till middagen till exempel och någon liten efterrätt... Men så fort jag tänker på vägningen på onsdag så kan jag känna att jag kan stå emot. Det vore ju för nedrigt och fuska och se ett + resultat på vågen!

Nu är maten strax klar så jag tackar för mig så länge...

Stor peppkram till er alla

5 kommentarer:

Malin sa...

Gumman, gud vad du är duktig!!
Du kämpar och står emot fresteler på frestelser - så grymt!
Nu tuffar vi på mot våra minus. Jajemän!!!
Massor med kramar

Helen sa...

kikar in lite.. hittade dig på Malins sida(pretty in pink). kul att läsa om fler som kämpar mot kilona.. pepp pepp...
//Helen

Helen sa...

kul att du kikade in.. klart du får länka de gör ju jag me.. hehe.. nu kämpar vi på..
//Helen

Puma sa...

Hallå, hittade nyss till din sida för första gången och tänkte skicka några hejarop till din viktminskning. Jag försöker också gå ner några kilon... eller några och några, typ 20, som du. Lycka till!

Anonym sa...

Det är ju toppen tjejen. Att du står emot. Det är ju faktiskt bara för sig själv man förstör.
Kram kram