torsdag 17 januari 2008

Dag 16 - trumvirvel och där satt jeansen som en smäck...

Jag har sagt det förrut och jag säger det igen.
Shit vad tiden springer i väg i veckorna. Det är med nöd och näppe jag hinner blogga, men som det känns nu så stjäl jag varenda minut av mig själv för att komma in här och dela med mig av mina resultat och surfa runt hos er andra och kika! Kommentarerna blir dock lidande, skall ta igen det i helgen.

Jag glider fortfarande fram på resultatet från gårdagen. Det känns fantastiskt och jag hoppas att jag kan dela med mig av inspirationen. Exempelvis med att berätta att jag idag gjorde en chansning och prövade mina svarta jeans som tidigare inte suttit så skönt och som jag nätt och jämnt kunde stänga... De behövde diskret knäppas upp efter eller under varje måltid. Men imorse gled de på och kunde stängas utan minsta ansträngning.

Idag fick jag också en första kommentar från en kollega som nog undrade om jag inte har gått ner i vikt! Plötsligt minns man hur det var förra gången. Vad härligt det är med alla uppskattande kommentarer och peppande frågor.

Som jag har skrivit tidigare så kommer jag att köra vidare med GI-metoden ett tag till. Jag försöker minska på fettet och äggen. Det jag har kört nu i två veckor, och som jag även kör en vecka till, kallas rivstarten och den är ganska extrem. När man väl börjar på det som kallas balansen skall man inte äta lika mycket fett så jag smygbörjar på det redan nu. Äggen kan jag inte hitta något vettigt alternativ till men jag väljer helt enkelt att äta yoghurt vissa mornar i veckan. Och än så länge funkar det ju och jag knatar neråt på vågen. Drömmen är att ha en 7:a först på nästa onsdag. Något Malin lyckades med denna veckan. Kolla även in hennes motivationshöjande bilder. Än så länge har jag bara de första bilderna på mig att visa så jag väntar till jag har lite nya bilder att jämföra med, då skall jag också "blotta" mig.

Lovade jag förresten att lägga ut receptet till den goda hamburgaren vi lagade i måndags kväll? Har glömmit! Lägger ut den lite senare om jag hinner innan ögonlocken trillar ihop.

Måste också berätta att jag i går kväll skrev ner lite planer för framtiden.
Visserligen har jag gått ner extremt mycket nu de första två veckorna men jag har också gått på en lite extremare diet och har haft mycket att ta av om man säger så. Jag förväntar mig något blygsammare resultat de kommande veckorna.
-0,5 kilo i veckan är ju inte en helt orimlig målsättning. Med den planen kommer jag att nå 69,9 den 11 juni. Då kommer jag att få äta den efterlängtade chokladkakan som väntar på mig i skåpet, eller kanske något annat godis som jag hellre vill ha då. Klar kommer jag vara i mitten av september. Det är ju pice of cake! Det här kommer att gå bra.

Men imorgon är en annan dag och morgondagens utmaning är att bevista en Kick off utan att inta onyttigheter. Håll tummarna.

Over and out och en hel massa pepp till er alla! Imorgon är det fredag och redovisning i VårRaset!

5 kommentarer:

batgirl sa...

Visst är det underbart när det går så bra! Man lever som i ett "lyckorus". Nu kämpar vi vidare...
Kram

Helen sa...

Åh va härligt att kunna stänga byxor så där.. läängtar.. iofs så lär jag köpa nytt alla mina är trasiga. men ändå.. ja visst är Malins bilder ren pepp.. så kul att se å få inspiration..
ja du träna å träna det var första träningspasset på typ 3 år.. men jag försöker ju gå å så men det här var som att komma till himlen det var så himla härligt...
vi kämpar vidare.. kram

Anonym sa...

O jäklar vilken rivstart du har! Så impad!
Har satt målet tio kilo till midsommar vilket blir cirkus 0,4 i veckan, rimligt och skönt att ta det lilla lugna.
Kram på de

Annie sa...

Stort grattis!!! Det var verkligen peppande att få höra din berättelse, tack för den - den behövs, som bekant!

Anonym sa...

Grattis till fantastiskt resultat - jag länkar från min sida oxå :)
heja dig och dina byxor!