lördag 19 januari 2008

Dag 18 - frestelser frestelser frestelser

God middag mina vänner
Ännu en underbart härlig lördag. Melodikrysset är som vanligt avklarat och vi tittar just nu på det inspelade På spåret från igår. Let´s Dance var naturligtvis növändigt att avnjutas live.

Och det är väl inget att säga om att det var Uffe Larsson som fick lämna först.

Igår var frestelsernas dag. Vi hade som jag redan talat om kick-off med säljavdelningen och eftersom en av mina kollegor slutade bjöds det på följande godsaker:








Budapsetstubbe och Princesstubbe...

Princesstubbe är (förutom Schwartzwald) min favvo, så....


... jag avstog naturligtvis! Åt inte en endaste liten bit!

På kvällen var vi på en liten italiensk restaurang i Limhamn som heter Limone. Där fanns det mycket godsaker att frestas av. Det nyttigaste och godaste jag kunde tänka mig var Melon och Parmaskinka till förrätt och en rätt med Jätteräkor i svamp och olivsås tillsammans med grönsaker till huvudrätt. Loka till detta. Jag känner mig så taggad så taggad och jag skall erkänna att de fint skurna, perfekt friterade stripsen och den krämiga potatissalladen som ställdes framför mig på bordet var svåra att ignorera helt, men de var lätta att motstå ändå.

Fredagkvällar verkar sedan bli ganska knepiga, precis som förra fredagen kände jag att det var något som saknades. Nåt att knapra på eller ett gott glas vin. Det funkar absolut att avstå just nu men jag tror det kommer att vara just fredagskvällar framöver som jag kommer att unna mig något om det är någon gång jag skall unna mig.

När jag väl gått in i balansen kan jag ju äta fruktsallad och det är ju riktigt gott. Men innan dess vet jag inte inte riktigt vad man kan unna sig. Jag får läsa på helt enkelt. Om inte någon har något GI tips?

I eftermiddag styr vi kosan mot Helsingborg och Väla, därefter besök hos Alma med föräldrar. Det blir GI middag har Fia utlovat och så handboll för hela slanten. Heja Sverige!

Nu höll jag nästan på att glömma... Igår landade i posten min egen personliga almanacka som jag har beställt enbart för att föra dagbok över min ViktResa... Har fört in det som redan hänt under 2008 och ser fram emot att få skriva ner min personliga framgångsberättelse i denna lilla bok...



Nu skall jag ägna tid åt att surfa runt och peppa alla er andra precis som ni peppar mig, jag kan inte nog tacka för alla värmande kommentarer från gamla och nya läsare. De värmer och stöder mer än vad ni någonsin kan ana.
Over and out.
Cornelia

5 kommentarer:

Henriettæ sa...

Så himla duktigt att motstå alla frestelserna!
Limone gör himla god mat, så en extra eloge till att du avstod där. :D
Hoppas ni får det kul idag!

Cecilia sa...

Oj va duktig du är som kunde motstå tårtan, det kunde inte jag... behöver inspration från dig nu. Tack för den!

Kram på dig!

batgirl sa...

Vilken snygg almanacka! Var har du fått tag på den?
Så otroligt duktig du är som lyckas motstå sådana underbart läckra tårtor! Det vattnas ju i munnen bara man ser bilderna.

Anonym sa...

Duktig! Jag har läst och låtit mig inspireras av dig igen - nu jäklar ska jag prata med mig själv genom båda öronen!! :)
Även leta fram GI-kokböckerna och smygkolla lite.
Pepp. Pepp!

Anonym sa...

Vart beställer man den almanacken?