torsdag 3 januari 2008

Dag 2 - den nya vardagen känns som rutin

Så var dag 2 också avklarad.
Redan nu har jag börjat längta till nästa onsdag då jag skall väga mig och se om det har blivit något resultat. Det känns så rätt och jag känner mig oövervinnerlig.

Tidigare idag funderade jag på vad som egentligen skulle få mig att brista i min fokusering och i min övertygelse om att jag skall klara detta.
Lite märkligt egentligen att jag inte kunde komma på något. Så många gånger som jag har försökt och inte klarat det. Men på nåt sätt så känns det så annorlunda nu. Jag hoppas att det håller i sig. Börjar jag vackla så hoppas jag att alla ni vänner i cyberspace stöttar mig och försöker få mig på bättre tankar.

Dagen har gått mycket bra matmässig, vi följer vår meny.
Frukost i form av omelett och bacon (jag följer alltså just nu GI så ni viktväktare behöver inte sätta hjärtat i halsgropen).
Grekisk sallad till lunch
Kycklingwok till middag och just nu avnjuter jag en smoothie med hallon och blåbär tillsammans med dagens inlägg här.

Idag har också julen städats ut ut huset, det känns precis lika bra som när vi tog in den i början av december.

Jag har lite att stå i innan det är dags att krypa ner under täcket så inlägget i dag blir inte så långt.
Hoppas att jag kan smitta av mig med en massa energi, viljestyrka och fokusering. Det känns som att jag har massor till er alla.

Avlutar med dagens + och -

- har fortfarande inte kommit iväg och tränat och glömde vatten ända fram till middagen
+ att julen är utstädad och att det verkligen känns som ett helt nytt år med nya möjligheter

Kör hårt

Cornelia

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi sätter inget hjärta i halsgropen, det är heeeelt ok att äta både bacon o omelett.. o godis o chips o glass o massa gott.. .i rimliga mängder :-D

Fortsätt känna dig oövervinnerlig! Sålänge du känner det så länge är du det!

Anonym sa...

Hej Cornelia. innne och läser lite igen. toppen att du ändra namnet..
Ja det läter ju orimligt gott med både bacon och omelett men håller mig till mitt VVande då det hittills har fungerat toppen.

Men inga sätt är fel bara de som inte funkar..eller;) kram kram