fredag 4 januari 2008

Dag 3 - den verkliga prövningen närmar sig

Fredag, dag 3!
Det känns inte riktigt som fredag på riktigt eftersom veckan varit ledig. Och det för osökt tankarna in på att det är på måndag det gäller! Det är då vardagen tar vid och det är då vi måste se till att upprätthålla våra goda rutiner och vanor.

Ännu har jag ingen konkret lösning på detta, det gäller att planera, fokusera och inte ge upp. Visst låter det enkelt. Men påminn mig gärna om det på tisdag när jag (om jag) börjar tappa orken...

Dagen i dag har gått bra!
Hade i och för sig planerat att gå upp kl 8 för att gå ner på gymmet och träna och det lyckades jag inte med eftersom jag vaknade kl 10. Men jag gick upp och käkade frukost och var på gymmet 4 timmar senare än vad jag hade planerat. Men jag kom trots allt dit.

Lunchen idag var en riktigt höjdare.
Lax med ädelostsås och morotssallad. Fantastiskt gott, en maträtt som kommer att lagas igen.

Nu på kvällen efter middagen måste jag säga att det har sugit lite i gottetarmen.
Till På spåret och Sportens Årskrönika hade det suttit fint med något onyttigt.
Men nej, för det första ska jag inte och för det andra vet jag inte vad som skulle kunna passa in i min rivstartsmeny.
Det är nackdelen med att köra en helt ny vikminskningsmetod som man inte kan på sina fem. Man vet inte vad man får och inte får äta och det är bra bökigt att behöva läsa på stup i kvarten.

Men är man envis så är man. Te har avnjutits men inget annat!
Än så länge känner jag mig jättetaggad, jag är fortfarande nyfiken på resultatet nästa vecka. Det är det som driver mig, det och att komma i mina jeans som ligger och vilar i garderoben!

Dagens + och - då?

- Hur kan man vara så dålig på att dricka vatten? Det är en sak som jag vet kommer att gå bättre när jag är tillbaka på jobbet...
+ Att jag äntligen kom iväg och tränade, skall ner imorgon också!

8 kommentarer:

Malin sa...

Ja, det är ju ständiga prövningar. Fredag och lördag är ju verkligen mysdagar och då man vill unna sig lite extra gott.
Det tar nog några veckor innan man kommer in sig i det sunda tänket igen och jisses vad tungt det är.
Jag är väl inte tokmotiverad, men jag hoppas jag kan bli då jag sätter igång med motionen för det är A och O för mig.
Massa kramar o ha en härlig helg

batgirl sa...

Hej Cornelia!
Vad kul att du hittade till min blogg! Du är varmt välkommen tillbaka, så vi kan peppa varandra!
Jag har länkat till dig nu. Jag är supertaggad! Är du det med?
Nu kämpar vi!
Kram
Marie "batgirl"

Annie sa...

Vad duktig du är! Tack för inspirationen! Det där med lax & ädelostsås lät så gott, vad är det för recept????

Kram,
Annie

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Jag är grymt imponerad att du tog dig till träningen, första steget är taget. Till veckan ska jag också ta mitt första steg. Det är det jobbigaste men sen följer ju detta med att fortsätta...
Neverending story continues!

Anonym sa...

Heja Heja.. det här klarar du!!!

Peppkramar

Anonym sa...

Det är tufft att börja om igen med att gå ned i vikt, det gäller att motivationen dyker upp... :)

Själv är jag oxo 170 cm men ska bara ner till 70 kg än så länge.

/Caroline